REKLAMA

Profil bylek

  • avatar
    zgłoś
    Mazda 3: Japońska Alfa Romeo
    Myślę, że w tej Mazdzie na uwagę zasługuje przede wszystkim silnik. 120 KM moze nie powala, ale z drugiej strony obecnie mało który z producentów oferuje mocniejsze motory w tej klasie aut (nie uwzględniam wersji usportowionych). Silnik powinien być wiekowy ze wsględu na brak turbo i relatywnie małe obciążenie cieplne komory spalania.
    Cieszy mnie bardzo, że Japończycy ponownie zaczeli iść własną drogą  a nie ścieżkami wydeptanymi przez europejskich rywali.

    bylek, 2014-02-18 08:21:19
  • avatar
    zgłoś
    Mazda 3: Japońska Alfa Romeo
    Dziennikarzy polskich?
     
     
    What??
    Silniki turbodoadowane maja wieksze ciśninie w komorze spalania na końcu suwu spreżania. Z tego powodu można wstrzyknąć wiekszą dawke paliwa co przekłada się na większy moment obrotowy. niestety obciązenie komory spalania wzrasta przez co elementy (przede wszytkim głowicy) są bardziej podatne na awarie. W ostatnim czasie technologia materiałowa poszła znacznie do przodu, więc takie awarie sa do wykluczenia. Sama turbosprężarka jednak (która jakby nie było jest elementem silnika) ulega awaria całkiem często w znaczniej mierze z powodu złego uzytkowania auta. Dlatego śmiem przypuszczać, że silniki benzynowe wolnossące są o wiele bardziej niezawodne. Jeden z najlepszych silnikow jakie miałem to Duratec 2.0 od Forda z 145 KM. O dieslach sie nie wypowiadam, bo takowych unikam jak ognia :)  
    bylek, 2014-02-20 12:19:58
  • avatar
    zgłoś
    Audi S1: Postrach miast
    Z tymi czterema rurami z tyłu to przesadzili. Poza tym stylistycznie jesy dobrze.
    Na pewno będzie szybsze niż Clio RS o Fiescie ST nawet nie wspominając. Pokusiłbym się o zakład, że wygra na torze z nowym Focusem ST. Czas pokaże.  
    5 drzwiowe nadwozie to z pewnością coś, czego szukają potencjalni klienci w tym segmancie. Fiesta na razie jest tylko dostepna w trzydrzwiowym nadwoziu, a Clio nie kazdemu musi przypaśc do gustu.
    Zastanawia mnie tylko masa własna tego auta?
    Podmuchy wiatru bardziej chyba zaszkodzą bohaterowi innego z artykułów które widziałem w AMiS w tym tygodniu - Renault Twingo RS :)

    bylek, 2014-02-20 13:26:52
  • avatar
    zgłoś
    Mazda 3: Japońska Alfa Romeo
    . Turbodiesle dają teoretycznie więcej radochy za mniej kasy, póki nie zaczną się problemy ze sprężarką, świecami żarowymi i innymi cudami (np. filtrem cząsteczek stałych). Ja mam to wszystko jeszcze przed sobą, auto jeździ miło, ale... zegarek tyka ;)
    Hej,
     
    własnie dlatego napisałem, że nie uwzględniam w tym porównaniu turbodiesli, ponieważ mija się to z celem. Jeżel ichodzi o benzyne to wole wolnossące silniki pomimo większego apetytu.  
    Z tego co pamietam to Mazda pozostała przy większej pojemności, żeby uniknąć strat zwiazanuch z przepływem powietrza, które nasilają sie przy małych poemnościach. (straty pompowania chyba - dokładnie nie pamietam). To wpływa na pogorszenie efektywności pracy małych silników, co jest kompensowane przez sprezarke.
    Osobiscie się ciesze, ze Mazda pozostaje przy duzych pojemnosciach - jakoś nie moge się przyzwyczaić do tych małych silników od kosiarek, chociaż sam od ponad roku takim jeżdze - 1.2 TSI ;)
    bylek, 2014-02-21 13:09:18
  • avatar
    zgłoś
    Audi S1: Postrach miast
    wersja 5d to chyba tylko w USA jest dostępna.  

    bylek, 2014-02-21 13:13:18
  • avatar
    zgłoś
    Nowe Renault - z silnikiem z tyłu i napędem na tył
    Znalazłem auto dla żony. Małe, oszczędne, 5d :) - tak jej powiem.
    bylek, 2014-02-23 00:42:17
  • avatar
    zgłoś
    Seat Alhambra: Prosty jak kwadrat
    Cykl testowy na pomiar średniego użycia pliwa nie ma nic wspólnego z normalnym życiem. Ważne też jest ile kilometrów miał przejechany egzemplarz testowy zanim trafił do testu. Z doświadczenia wiem, ze czasami trzeba przejechac do 1000 km, zeby wszystko się ustabilizowało.
    Zgadzam się: SkyActiv wydaje się lepszą alternatywą :)
    bylek, 2014-02-23 10:07:37
  • avatar
    zgłoś
    Golf GTI z elektrycznym sercem
    Większego silnika nie dadzą ze względu na masę. Wraz z motorem elektrycznym z przodu auto zrobiloby się bardzo podsterowne, chociaż nie wiem, czy elektrony płyną na przednią oś - moze ktoś to zweryfikuje?
    Tutaj (wydaje mi sie) VW poszedł na kompromis ze względu na małą masę i miejsce jakie mają pod maską.
    Pomimo niższych osiągów auto powinno znaleźć wielu nabywców w krajach, ktore mają redukcję podatku na samochody hybrydowe. Nad Wisłą auto przejdzie raczej bez echa.
    bylek, 2014-02-24 21:28:51
  • avatar
    zgłoś
    Honda Civic Tourer: kombi z ogromnym bagażnikiem
    Nadwozie jest za bardzo wysokie i napompowane. Wszystko jeszce da się pogodzić z 17" felgami i niskoprofilowymi oponami, jednak 16" z profilem 55 to mogą już byc blisko wizualnej tragedii.  

    bylek, 2014-02-27 12:53:38
  • avatar
    zgłoś
    Porsche 918 Spyder: Trzęsienie ziemi
    Czy najlepszy to się jeszcze okaże jak stanie w szranki z McLarenem P1. Osobiście kibicuje Porsche, ponieważ P1 jest za bardzo "sterylny". Dla tego też zawsze przedkładałem 458 nad Mp4-12C. Wracając do 918 to wydaje mi się że bez akumulatorów i silniów elektrycznych mogłoby być szybsze, ale tylko kiedy za kierownicą siedziałby profesjonalny kierowca. W obecnym wcieleniu auto jest bardziej user friendly.
    bylek, 2014-03-13 22:44:03
STRONA 1 z 2
REKLAMA