REKLAMA

Profil i40

  • avatar
    zgłoś
    Hyundai i40: test na długim dystansie - czas start!
    Witajcie.
    To może kilka zdań użytkownika testowanej wersji w odniesieniu do dotychczas wspomnianych spostrzeżeń w teście.
    Czytam to i na razie moje odczucia sa w dużej mierze zbieżne choć nie do końca.
    Zgadza się to, ze auto wykazuje pewną "nerwowość" przy wyższych prędkościach gdy atakuje je boczny wiatr oraz to, że zawias na drobnych nierównościach mógłby pracować ciszej. Nerwowość wg mnie może być spowodowana zbyt mocno wspomaganym układem kierowniczym. Zawias mógłby być cichszy ale znowu obiektywnie testując inne auta klasy średniej przed wyborem uważam, że nie pracuje jakoś wyraźnie głośno. Trzyma średnią. Pewną drobną wadą wg mnie jest też słabe filtrowanie drobnych nierówności przez układ resorujący. Ale to może moje odczucia własne. 
    Wg mnie parowanie telefonu z bluetoothem nie jest skomplikowane, zajmuje chwile. Można sparować kilka telefonów potem sobie przerzucać w menu i działa bez kłopotu. Bardziej brakuje mi listy kontaktów na wyświetlaczu w wersji bez navi. 
    Zawiasy w bagażniku- cecha wielu sedanów - to nie jest problem jak autor zauważył - trzeba tylko o tym pamiętać przy pakowaniu. 
    Z czym bym polemizował?
    Przyśpieszenie 10,3 do setki - cienkie? Nie powala ale proszę obiektywnie pamiętać, że 2-litrowe diesle podobnej mocy w klasie popularnych marek segmentu D też szału przy i40 nie robią.
    Dla przykładu:
    Passat - 11 s ; Superb - 11,1s; 508 - 10,6; mazda 6 (2,2) - 11,3; Insignia - 11,1,- dane z testów z prasy naszej
    Czyli powiedziałbym średnią trzyma.
    Ale jest parametr którego mało kto się spodziewa po tym małym silniczku. Elastyczność.
    Tę cechę częściej docenia się wyprzedzając podczas jazdy niż przyśpieszanie ze świateł na maxie do setki.
    A ta jest zarówno na papierze jak i w praktyce bardzo dobra.
    6 bieg 80-120 - 11,5/12 (zależy od testu) To naprawdę działa podczas jazdy. Jeśli tylko silnik jest na poziomie najlepiej min. 1800/1900 rpm wyprzedzanie nie wymaga mieszania lewarkiem. Autko sprawnie zbiera się do wyprzedzania i robi to naprawdę skutecznie.
    Z uwagi na małą pojemność silnika słabiej to wygląda gdy jest załadowane pasażerami i bagażami. Ale mimo to jazda wtedy może być  dość sprawna i stosunkowo szybka jak na rodzinne wypady. 
    Przykładowo z testów dla diesli 2 litrowych  w zbliżonej mocy u konkurencji elastyczność na 6-tce w przedziale 80-120:
    Passat - 17,2s; Superb - 18,2s; 508 - 15,5s; mazda 6 (2,2) - 13,4s; Insignia 19,1s; i40 11,5(12) s
    Na niższych biegach podobnie jest widoczna przewaga w tej dyscyplinie hyundaia. 
    Co do wyciszenia. W wielu miejscach czytam, że jest cicho. Wg mnie ani specjalnie cicho ani głośno. Trzyma średnią.
    Z pewnością bardzo obszerne i wygodne wnętrze. Myślę że jedno z większych w klasie. Cieszą takie drobiazgi jak plastikowe osłony na oparciach przednich foteli - docenia się gdy ma się małe dziecko.
    Ergonomia miejsca kierowcy jak dla mnie bez uwag, Jest wygodnie (fotel, ustawienia z kierownicą, podłokietniki, lewarek) - wszystko pod ręką.
    Spalanie napisałbym dość przyzwoite ale nie ma co się spodziewać rekordów oszczędności.
    Przy mojej dość dynamicznej jeździe autostradowo wychodzi 5,5-7 litra. Zimą na krótkich, zimnych startach 7-8 litra. Przy spokojnej rekreacyjnej jeździe sądzę że 5. Niżej bym się nie silił, że wyjdzie - nie mam cierpliwości aby tak jeździć - tylko tak mi się tu wydaje.  
    Co i tak pozwala przejechać teoretycznie 1000 km na zbiorniku ( w rzeczywistości 850-900km)
    Podgrzewana kierownica rzeczywiście w mroźne poranki bardzo cieszy.
    Ogólnie auto nie jest idealne ale jak najbardziej poprawne. Zdecydowanie mocnym punktem jak dla mnie jest wygląd sedana, kabina i silnik. 
    Czekam na dalszą część testu aby porównać własne odczucia z Waszymi.
    Pozdrawiam

    i40, 2014-02-26 22:08:25
  • avatar
    zgłoś
    Przeciętny Polak wybiera Skodę
    Myślę, że teraz nie będzie tak łatwo. W 2013 skoda przed wprowadzeniem O3 wyprzedawała Octavie 2 FL, Superby -  dawała dobre ceny. To "Kowalskiego" interesowało. A O3 na starcie miała nieciekawe ceny.co wyhamowało teraz sprzedaż wg mnie. 
    Dziś już nie jest tak wesoło. Wg samaru za styczeń 2014 klienci indywidualni:
    Toyota Auris - 642 szt. Opel Corsa - 638 szt. Volkswagen Polo - 574 szt. Skoda Fabia - 573 szt. Skoda Octavia - 497 szt. Toyota Yaris - 446 szt. Skoda Rapid - 434 szt. Opel Astra - 340 szt. Renault Clio - 324 szt. Toyota Corolla - 296 szt. 
     
    Ogólnie :
    1. Skoda Octavia - 1167 
    2. Toyota Auris  - 11043. Skoda Fabia - 1029 4. Opel Corsa - 817 5. VW Passat - 802 6. VW Polo - 716 7. Skoda Rapid - 696 8. Toyota Yaris - 668 9. Opel Astra - 612 10. Ford Focus - 558 
     
    Także wygląda, że indywidualni lekko odpuścili skodę. Jej sprzedaż windują floty. 
    Zobaczymy co z ofertą/ceną i czy wróci na pudło. 

    i40, 2014-02-27 15:01:52
REKLAMA