[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Centrum szkoleniowe Skody pracuje nad hybrydami

Jak tchnąć życie w samochód hybrydowy? Na to pytanie odpowiedź znają pracownicy fabryki Skody w Kvasinach, którzy zostali wyszkoleni pod kątem prac nad pierwszą hybrydą marki.

2019-10-02
Produkcja hybrydowych aut Skody Produkcja hybrydowych aut Skody

Elektromobilność nie jest już tylko wizją przyszłości. Skoda rozpoczęła seryjną produkcję pierwszych zelektryfikowanych samochodów. Jak wygląda centrum szkoleniowe w fabryce w Kvasinach w Czechach, gdzie z linii produkcyjnej zjeżdża nowa Skoda Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in?

Skoda konsekwentnie wprowadza w życie całościowe podejście do kwestii elektromobilności. Przyszłość marki wyznaczają działania mające na celu dostosowywanie linii produkcyjnych do wytwarzania komponentów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury do ładowania na terenie zakładów produkcyjnych.

Ze specjalną uwagą Skoda podchodzi także do szkolenia personelu i poszerzania kompetencji w zakresie operacji montażowych wymaganych przy pojazdach hybrydowych. Wynikiem tego jest powstałe centrum szkoleniowe zakładu w Kvasinach, gdzie opracowano sekcję poświęconą szkoleniu personelu w zakresie operacji montażowych wymaganych przy modelach nisko- i bezemisyjnych.

Pierwsze efekty będzie można poznać już niebawem. Na początku 2020 roku do pierwszych klientów w Polsce trafi nowy Superb iV, pierwszy model marki z napędem hybrydowym typu plug-in.

Dostępny z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym samochód zapewnia łączną moc 160 kW (218 KM) i pokonuje do 56 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W połączeniu z silnikiem benzynowym nowy Superb iV przejedzie nawet 930 km.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

Produkcja hybrydowych aut Skody Produkcja hybrydowych aut Skody

Od teorii do praktyki

Jak tchnąć życie w samochód hybrydowy będzie wiedzieć już wkrótce 9000 tysięcy pracowników, którzy codziennie przechodzą przez bramy gruntownie zmodernizowanej w ubiegłym roku fabryki Skody w Kvasinach. Każdy z nich, zanim rozpocznie pracę nad produkcją zelektryfikowanych samochodów, musi zostać odpowiednio przeszkolony.

Dlatego właśnie centrum szkoleniowe zakładu w Kvasinach opracowało specjalną sekcję poświęconą szkoleniu personelu w zakresie operacji montażowych wymaganych konkretnie przy pojazdach hybrydowych.

Uczestnicy przechodzą szkolenie praktyczne, obejmujące pracę z okablowaniem i komponentami instalacji wysokiego napięcia, ze szczególnym uwzględnieniem zasad zachowania bezpieczeństwa bez utraty wysokiej jakości pracy.

Ostatni etap treningu to rzeczywiste „złożenie samochodu”, polegające na zainstalowaniu transformatora i modułu ładującego w korpusie testowym, a następnie zamontowanie okablowania. Gdy komponenty zostają połączone, pojazd zostaje uruchomiony. Pracownicy fabryki mogą przejść ten proces wykorzystując także wirtualną rzeczywistość. 

Wszyscy pracownicy, nawet jeśli nie pracują bezpośrednio przy montażu samochodów hybrydowych, muszą przejść szkolenie w zakresie zasad bezpieczeństwa.

Bateria zamiast pełnego zbiornika

Główna różnica pomiędzy samochodem spalinowym a hybrydowym typu plug-in w zakresie nadwozia obejmuje tylną część pojazdu. Akumulator auta hybrydowego typu plug-in znajduje się w miejscu zbiornika na paliwo, ulokowanego zazwyczaj pod tylnym siedzeniem (na zdjęciu zaznaczony pomarańczowym kolorem).

W samochodzie hybrydowym zbiornik paliwa jest z kolei przeniesiony pod bagażnik (na zdjęciu zaznaczony kolorem czerwonym). Silnik elektryczny Superba iV znajduje się natomiast bezpośrednio przy silniku spalinowym (na zdjęciu zaznaczone kolorem czarnym).

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>