REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Centrum szkoleniowe Skody pracuje nad hybrydami

Jak tchnąć życie w samochód hybrydowy? Na to pytanie odpowiedź znają pracownicy fabryki Skody w Kvasinach, którzy zostali wyszkoleni pod kątem prac nad pierwszą hybrydą marki.

2019-10-02
Produkcja hybrydowych aut Skody Materiały prasowe
Produkcja hybrydowych aut Skody

Elektromobilność nie jest już tylko wizją przyszłości. Skoda rozpoczęła seryjną produkcję pierwszych zelektryfikowanych samochodów. Jak wygląda centrum szkoleniowe w fabryce w Kvasinach w Czechach, gdzie z linii produkcyjnej zjeżdża nowa Skoda Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in?

Skoda konsekwentnie wprowadza w życie całościowe podejście do kwestii elektromobilności. Przyszłość marki wyznaczają działania mające na celu dostosowywanie linii produkcyjnych do wytwarzania komponentów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury do ładowania na terenie zakładów produkcyjnych.

Ze specjalną uwagą Skoda podchodzi także do szkolenia personelu i poszerzania kompetencji w zakresie operacji montażowych wymaganych przy pojazdach hybrydowych. Wynikiem tego jest powstałe centrum szkoleniowe zakładu w Kvasinach, gdzie opracowano sekcję poświęconą szkoleniu personelu w zakresie operacji montażowych wymaganych przy modelach nisko- i bezemisyjnych.

Pierwsze efekty będzie można poznać już niebawem. Na początku 2020 roku do pierwszych klientów w Polsce trafi nowy Superb iV, pierwszy model marki z napędem hybrydowym typu plug-in.

Dostępny z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym samochód zapewnia łączną moc 160 kW (218 KM) i pokonuje do 56 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W połączeniu z silnikiem benzynowym nowy Superb iV przejedzie nawet 930 km.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

Produkcja hybrydowych aut Skody Materiały prasowe
Produkcja hybrydowych aut Skody

Od teorii do praktyki

Jak tchnąć życie w samochód hybrydowy będzie wiedzieć już wkrótce 9000 tysięcy pracowników, którzy codziennie przechodzą przez bramy gruntownie zmodernizowanej w ubiegłym roku fabryki Skody w Kvasinach. Każdy z nich, zanim rozpocznie pracę nad produkcją zelektryfikowanych samochodów, musi zostać odpowiednio przeszkolony.

Dlatego właśnie centrum szkoleniowe zakładu w Kvasinach opracowało specjalną sekcję poświęconą szkoleniu personelu w zakresie operacji montażowych wymaganych konkretnie przy pojazdach hybrydowych.

Uczestnicy przechodzą szkolenie praktyczne, obejmujące pracę z okablowaniem i komponentami instalacji wysokiego napięcia, ze szczególnym uwzględnieniem zasad zachowania bezpieczeństwa bez utraty wysokiej jakości pracy.

Ostatni etap treningu to rzeczywiste „złożenie samochodu”, polegające na zainstalowaniu transformatora i modułu ładującego w korpusie testowym, a następnie zamontowanie okablowania. Gdy komponenty zostają połączone, pojazd zostaje uruchomiony. Pracownicy fabryki mogą przejść ten proces wykorzystując także wirtualną rzeczywistość. 

Wszyscy pracownicy, nawet jeśli nie pracują bezpośrednio przy montażu samochodów hybrydowych, muszą przejść szkolenie w zakresie zasad bezpieczeństwa.

Bateria zamiast pełnego zbiornika

Główna różnica pomiędzy samochodem spalinowym a hybrydowym typu plug-in w zakresie nadwozia obejmuje tylną część pojazdu. Akumulator auta hybrydowego typu plug-in znajduje się w miejscu zbiornika na paliwo, ulokowanego zazwyczaj pod tylnym siedzeniem (na zdjęciu zaznaczony pomarańczowym kolorem).

W samochodzie hybrydowym zbiornik paliwa jest z kolei przeniesiony pod bagażnik (na zdjęciu zaznaczony kolorem czerwonym). Silnik elektryczny Superba iV znajduje się natomiast bezpośrednio przy silniku spalinowym (na zdjęciu zaznaczone kolorem czarnym).

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 250 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY
ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

Skoda Octavia występuje w wielu wersjach różniących się poziomem wyposażenia i stylizacją, a nowa odmiana Scout jest najbardziej wszechstronną z nich – auto jest dynamiczne, bogato wyposażone i ma zdolności do jazdy poza asfaltem. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

Elektryczny SUV Skody może występować w kilku wersjach różniących się stylizacją wnętrza – ich kolory i wzornictwo nawiązują do popularnych nurtów w wykończeniu wnętrza domu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

Skoda Octavia RS po raz pierwszy oferowana jest w takiej wielu odmianach. Najciekawszą z nich jest wersja hybrydowa z układem napędowym o mocy 245 KM. czytaj dalej >>