[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Czym jest wersja Monte Carlo?

Od kilku lat Skoda oferuje swoje modele w atrakcyjnej wersji o nazwie Monte Carlo. Co kryje się pod nią? Nie tylko pakiet modyfikacji, ale również – historia.

amis 2019-03-29
Skoda Monte Carlo Skoda Monte Carlo

W ofercie Skody nie brakuje modeli w wyjątkowych wersjach – takie są modele Scout, czyli wersje uterenowione, a także Sportline, czyli usportowione. Wśród nich znajduje się też inna odmiana, której nazwa pochodzi od legendarnego miasta w Księstwie Monako. To miejsce leżące na Lazurowym Wybrzeżem wyróżnia się nie tylko kolorem wody u wybrzeża, ale słynie też z rajdu rozgrywanego w okolicznych Alpach – to najstarszy rajd świata, którego pierwsza edycja miała miejsce w 1911 roku.

Co ma wspólnego Skoda i Monte Carlo? Czeska marka lata temu szukała swojej tożsamości, która pozwoliła by klientom dać do zrozumienia, że samochody Skody nie są jedynie tańszymi odpowiednikami Volkswagenów – wtedy sięgnięto po jeden z najważniejszych elementów w historii marki, czyli motorsport. Historia sukcesów Skody w rajdach i wyścigach samochodowych (a wcześniej w motocyklowych) jest długa, ale od zawsze za jedno z największych osiągnięć uznaje się zwycięstwo w klasie w arcytrudnym Rajdzie Monte Carlo.

Zobacz też: jeździmy zabytkową Skodą 130 RS

Skoda Monte Carlo Skoda Monte Carlo

To od lat runda mistrzostw świata, co samo w sobie mówi o poziomie rywalizacji, ale również wyróżnia się nieprzewidywaną pogodą, bo w jednym czasie na początku OS-u na wybrzeżu może świecić słońce, a kilkadziesiąt kilometrów dalej zalega metr śniegu a droga pokryta jest lodem – m.in. dzięki trudnym warunkom pogodowym Monte Carlo uznawane jest za jeden z najtrudniejszych rajdów. W 1997 roku na starcie rywalizacji stanęła załoga w niewielkim coupe, Skodzie 130 RS. I zwyciężyła w swojej grupie, czyli mocno obsadzonej klasie A2. Dzisiaj Skoda bardzo często powołuje się na tamten sukces.

Zobacz też: Obrocki o Rajdzie Monte Carlo

Skoda Monte Carlo Skoda Monte Carlo

Między innymi oferując swoje auta w takiej właśnie, specjalnej wersji stylistycznej. Dzisiaj w palecie czeskiej marki tylko dwa samochody dostępne są w takiej odmianie – Citigo oraz Fabia – ale jeszcze chwilę temu do tego grona można było zaliczyć również Yeti i Rapida. Samochody z logotypem przypominającym logo rajdu nie są prawdziwymi sportowcami, ale mają wiele elementów, które sprawiają, że wyglądają bardzo zadziornie.

Skoda Monte Carlo Skoda Monte Carlo

Zaczynając od Citigo, samochód ma przede wszystkim kilka charakterystycznych elementów karoserii: dokładkę przedniego zderzaka, dyfuzor, spojler na klapie bagażnika, 16-calowe obręcze kół w całkiem nowym wzorze, logotypy Monte Carlo, lakierowane na czarno detale (m.in. lusterka i osłona chłodnicy), naklejki dekoracyjne i usztywnione oraz obniżone zawieszenie, które nie tylko poprawia właściwości jezdne, ale i sprawia, że auto lepiej wygląda. We wnętrzu znaleźć można natomiast tapicerkę we wzorze Monte Carlo, trójramienną kierownicę i elementy deski lakierowane na błyszczącą czerń.

Skoda Monte Carlo Skoda Monte Carlo

Fabia, podobnie jak Citigo, wyróżnia się wyglądem karoserii oraz wnętrza. Jej nadwozie ma: czarny dach, czarne osłonę chłodnicy, lusterka i obręcze kół (nawet 18-calowe), można zauważyć też spojler, dyfuzor, dwie dokładki zderzaka oraz element dekoracyjny progów, do tego są oczywiście logotypy Monte Carlo. Wnętrze także zmieniono, bo poza trójramienną kierownicą są tutaj także fotele sportowe zintegrowane z zagłówkiem, czarna podsufitka, specjalny wzór tapicerki i elementy dekoracyjne deski rozdzielczej.

Skoda Monte Carlo Skoda Monte Carlo

Modele Monte Carlo wyróżnia przede wszystkim stylistyka, na próżno szukać tutaj mocniejszych silników, bo te oferowane w niej występują także w innych odmianach tych samochodów. Jedyna różnica polega na tym, że emblemat Monte Carlo może zawisnąć głównie na autach z mocniejszymi silnikami. Oznacza to, że CItigo można mieć w wersjach 1.0 (60 i 75 KM), a Fabię z silnikiem 1.0 (75-110 KM). Citigo i Fabia Monte Carlo kosztują, odpowiednio, od 45 900 zł i 56 900 zł.