[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Moda na crossovery – czym jest wersja Scout?

Moda na crossovery i SUV-y sprawia, że popularność zdobywają również samochody, których nadwozia jedynie stylizowane są jak w SUV-ach.

amis 2019-02-24
Wersja Scout Wersja Scout

Dzisiaj nie ma większego znaczenie o jakiej klasie samochodów mówimy – czy o autach najmniejszych, miejskich, kompaktowych czy klasy średniej – w każdej grupie znajdziemy modele, do których producent oferuje pakiet lub wersję stylistyczną uzbrajające samochód w „offroadowe” elementy dekoracyjne. Takie auta nie oferują kierowcy niewiele więcej niż efektowny wygląd. Również Skoda jest producentem, który ma w cenniku kilka takich wersji, ale trzeba rozróżnić dwie z nich – ScoutLine to auta jedynie stylizowane na takie, które mają większe zdolności do jazdy w terenie, natomiast nazwa Scout dotyczy tylko samochodów z napędem na cztery koła i wyposażeniem zwiększającym terenowe możliwości auta.

Zobacz też: Czym jest wersja Sportline?

O jakich modelach mówimy? Skoda w wersji ScoutLine oferuje dzisiaj jedynie Skodę Fabię w wersji kombi, ale chwilę temu w ofercie można było znaleźć również Rapida Spacebacka w takiej odmianie. Dzisiaj ten model nie jest już produkowany, ale zastępująca go segmencie aut kompaktowych Scala właśnie ujrzała światło dziennie – nie jest wykluczone więc, że w jej przypadku Skoda także zdecyduje się na zaoferowanie odmiany ScoutLine. Modeli z dopiskiem Scout, czyli rzeczywiście posiadających większe zdolności do jazdy poza asfaltem, jest nieco więcej – takie odmiany modeli znajdziemy w cenniku Octavii combi oraz SUV-ów Karoq i Kodiaq. Jakie elementy wyposażenia wyróżniają te modele?

Wersja Scout Wersja Scout

Skoda Fabia ScoutLine – terenowy „look”

Wśród modeli, które wymieniliśmy wyżej, Fabia ScoutLine jest zdecydowanie najmłodszym samochodem, bo bazuje to zaprezentowanej w zeszłym roku Fabii po face liftingu. To jedyny tego typu samochód na rynku, bo chociaż Ford oferuję Fiestą Active, a Hyundai model i20 Active, to oba są miejskimi hatchbackami – w tym gronie tylko Skoda oferuje „uterenowione” kombi. To jedyny model „wśród” uterenowionych wersji Skód, w którym nie można mieć napędu na cztery koła, ani żadnych „wspomagaczy” terenowej jazdy. Ale nie o to w nim chodzi.

Wersja Scout Wersja Scout

Samochód w wersji ScoutLine wyróżnia się przede wszystkim srebrnymi osłonami na przednim i tylnym zderzaku, relingami dachowymi, plastikowymi nakładkami na próg i nadkola oraz dużymi, nawet 17-calowymi obręczami kół w typowym dla tej wersji wzorze.

Wersja Scout Wersja Scout

Skoda Octavia Scout - Octavia inaczej

Moda na podwyższone kombi o bojowym wyglądzie nie mija – takie auta już wielu lat zyskują na popularności. Dlatego Skoda również w drugiej generacji Octavii oferuje wersję kombi w odmianie Scout – takie auto ma w ofercie od 2007 roku. Scout może być rozwiązaniem dla kierowców, którzy niekoniecznie chcą jeździć SUV-em. Najważniejsze jest to, że każda Octavia Scout ma napęd na cztery koła, co równocześnie oznacza, że w ofercie nie znajdziemy najsłabszych wersji silnikowych, bo do takich Skoda nigdy nie oferuje napędu 4x4. Wiadomo więc, że każde auto z napisem „Scout” ma silnik o mocy 150 KM lub wyższej.

Zobacz też: Czym jest wersja Laurin & Klement?

Wersja Scout Wersja Scout

Wersja Scout może pochwalić się znacznie większymi możliwościami jazy w terenie niż standardowa Octavia. Samochód ma komplet osłon podwozia i przewodów hamulcowych, zmienione zawieszenie, zwiększające o 20 mm prześwit nadwozia, przestylizowane zderzaki ze srebrnymi nakładkami, typowe dla wersji obręcze kół oraz tapicerkę.

Wersja Scout Wersja Scout

Skoda Karoq Scout - w dobrym stylu

Kompaktowy SUV czeskiej marki również od niedawna oferowany jest w takiej odmianie – równolegle z wersją SportLine, czyli sportowo stylizowaną. Tak jak w przypadku innych modeli z dopiskiem Scout także Karoq ma zawsze napęd na cztery koła i mocne silniki – w ofercie są trzy silniki: benzynowy 1.5 (150 KM) oraz dwie wersje diesla 2.0 (150 i 190 KM). W opcji jest oczywiście przekładnia dwusprzęgłowa DSG. Skoda uznała, że duży prześwit standardowego Karoqa jest wystarczający, więc wersja Scout niczym się tutaj nie wyróżnia.

Wersja Scout Wersja Scout

Samochód ma jednak pakiet osłon podwozia, zmienione przedni i tylny zderzak (maja teraz rzucające się w oczy srebrne osłony), masywny próg oraz oznaczenia Scout, a ponadto we wnętrzu znajdziemy całkowicie nową tapicerkę, a także dekoracyjne wstawki np. przypominające drewniane listwy.

Wersja Scout Wersja Scout

Skoda Kodiaq Scout - największy w rodzinie

Największy SUV w rodzinie Skody również występuje w odmianie Scout, która została zaprezentowana wraz z usportowioną SportLine. Odmiana ta bazuje na wersji wyposażenie Ambition, ale ma standardowo oferowane wyposażenie sprawdzające się w terenie np. płyty chroniące podwozie czy tryb jazdy terenowej, który steruje pracą silnika, skrzyni biegów, elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego i kontroli trakcji – pozwala tym samym na buksowanie kół w terenie, co pozwala wykaraskać się z błotnistej drogi. Samochód ma też zwiększony prześwit, ale tylko nieznacznie – o 6 milimetrów.

Wersja Scout Wersja Scout

Samochód, tak jak i pozostałe modele wyróżnia się specjalnymi dodatkami stylistycznymi – nakładkami na zderzaki, obręczami kół, srebrnymi lusterkami i relingami dachowymi oraz oznaczeniami wersji. Dużo zmian zaszło też we wnętrzu, gdzie znajdziemy tapicerkę z alcantarą w typowym dla Kodiaqa wzorze, a także drewniane panele ozdobne.

Zobacz też: więcej o Skodzie Kodiaq Scout