Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Nowa Skoda Fabia – jakie silniki do wyboru?

Skoda Fabia najnowszej generacji oferowana będzie z szeroką paletą jednostek napędowych, począwszy od wolnossącego silnika MPI aż po mocne 1.5 TSI.

2021-08-24
Skoda Fabia 2021 fot. materiały prasowe
Skoda Fabia 2021

Wszystkie jednostki, zarówno wolnossące 1.0 MPI, jak i turbodoładowane 1.0 TSI i topowe 1.5 TSI, które dołączy do oferty nieco później, spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d i pochodzą z najnowszej generacji EVO Grupy Volkswagen. Charakteryzują się one bardzo dobrymi osiągami połączonymi z niskim spalaniem.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Fabia – silniki

Nowa Fabia oferuje na polskim rynku kilka wersji silników generacji EVO Grupy Volkswagen. Silnik 1.0 MPI osiąga moc 80 KM i jest dostępny z manualną 5-biegową skrzynią biegów. Z taką samą skrzynią biegów dostępny jest również silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM. Silnikowi 1.0 TSI o mocy 110 KM towarzyszy 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa skrzynia DSG. Najmocniejszym silnikiem nowego modelu Fabia, który dostępny będzie w późniejszym terminie, jest 1.5 TSI o mocy 150 KM wraz z 7-biegową skrzynią DSG.

- Wszystkie silniki zastosowane w nowym modelu Fabia to nowa generacja silników EVO. Jednostki są jeszcze wydajniejsze i bardziej ekonomiczne. Silnik MPI, który opracowaliśmy dla całej Grupy Volkswagen, i który jest produkowany w Czechach, jest mocniejszy o 4 kW, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin - mówi Johannes Neft, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.

Większość silników i wszystkie skrzynie biegów w nowej Skodzie Fabia są produkowane w Czechach. Silniki MPI, układy napędowe 1.0 TSI oraz ręczne skrzynie biegów powstają w głównej fabryce marki w Mladá Boleslav. 7-biegowa skrzynia DSG zjeżdża z linii produkcyjnej w fabryce Skody w Vrchlabí.

Skoda Fabia 2021 fot. materiały prasowe
Skoda Fabia 2021

Więcej mocy w MPI, ulepszone TSI

Skoda oferuje na polskim rynku silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym do podstawowej wersji modelu Fabia, z napędem na przednią oś. Ta trzycylindrowa jednostka 1.0 MPI generuje moc 80 KM. To o 5 KM więcej niż w silnikach poprzedniej generacji. Jednostka została opracowana przez Skoda Auto i jest produkowana w Czechach.

Silniki 1.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem są z kolei wyposażone w powlekane plazmowo cylindry, które zastępują tuleje cylindrowe z żeliwa, co z kolei zmniejsza tarcie wewnętrzne. Obniża to zużycie paliwa, emisję, a dzięki lepszemu rozprowadzaniu i odprowadzaniu ciepła w komorze spalania zmniejsza obciążenie termiczne silnika. Cienka, nanoszona proszkowo warstwa ma zaledwie 150 μm (0,15 mm).

Topowy, czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM to najmocniejszy silnik w gamie Skody Fabia, który będzie dostępny dla tego modelu pod koniec bieżącego roku. Technologia aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) zmniejsza zużycie paliwa, a także emisję CO2. Gdy obciążenie silnika jest niskie, system automatycznie i w sposób praktycznie niezauważalny dla kierowcy wyłącza dwa cylindry. Wszystkie silniki TSI dostępne dla Skody Fabia są wyposażone w filtr cząstek stałych.

W połączeniu z opcjonalnym 50-litrowym zbiornikiem paliwa zamiast standardowego 40-litrowego, nowa Fabia wyposażona w trzycylindrowy silnik może pokonać ponad 900 km w cyklu WLTP.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY
ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

Czeski samochód miejski od lat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku, jednak tym razem, do cenionych od lat praktycznych cech, dodano coś jeszcze – sporo designerskich smaczków. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

„Sportowo-użyteczny” samochód – w skrócie SUV – musi łączyć w sobie cechy różnych modeli. Z jednej strony powinien zapewniać komfort i użyteczność, z drugiej – być również gotowy na dynamiczne wyzwania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>