[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Rekordowy kwartał w wykonaniu Skody

Skoda odnotowała przychody ze sprzedaży rzędu 4,92 mld euro w pierwszym kwartale, uzyskując tym samym wynik o 8,2 proc. lepszy niż w poprzednim roku.

2019-05-13
Skoda Octavia III Skoda Octavia III

Czeska marka utrzymała zysk operacyjny na wysokim poziomie 410 mln euro, podobnie jak zwrot ze sprzedaży na poziomie 8,3 proc. Inwestycje producenta w środki trwałe wzrosły aż o 74,3 proc.

Skoda inwestuje tym samym w nowe modele i mocno stawia na elektromobilność, zwiększając moce produkcyjne linii przeznaczonych do produkcji komponentów do pojazdów elektrycznych.

- Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, osiągnęliśmy bardzo dobry wynik w pierwszym kwartale 2019 r. Niewielki spadek zysku operacyjnego wynika głównie z ujemnego kursu walutowego oraz wyższych kosztów przy wprowadzaniu nowych produktów i technologii, w które cały czas inwestujemy. Bardzo pozytywnym aspektem był z pewnością wzrost wolumenu sprzedaży w Europie, osiągnięty dzięki naszej polityce cenowej, aktywnemu zarządzaniu sprzedażą oraz optymalizacji kosztów – podsumowuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu Skoda Auto ds. Finansów i IT.

W pierwszym kwartale 2019 roku Skoda dostarczyła klientom 307 600 pojazdów, co jest wynikiem nieco niższym niż w pierwszych trzech miesiącach minionego roku. Skoda Octavia pozostaje bestsellerem marki, od stycznia do marca sprzedano 92 500 sztuk tego modelu.

Karoq jest nadal ważnym motorem wzrostu - w pierwszym kwartale Skoda dostarczyła 35 800 sztuk kompaktowego SUV-a, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Zobacz także: pierwsza hybryda Skody nadchodzi

Skoda stawia na strategię przyszłości

Marka jasno określiła wizję przyszłości poprzez strategię 2025 i osiąga kolejne kamienie milowe. Głównymi celami, które przed sobą stawia, jest rozwój obszaru elektromobilności oraz usług z zakresu connectivity.

Inne kluczowe obszary działania obejmują digitalizację produktów i procesów, wejście na nowe rynki oraz rozszerzenie tradycyjnego biznesu produkcji samochodów o dostarczanie różnorodnych usług z zakresu mobilności.

Skoda Auto zamierza rozwijać się w dwóch wymiarach - poprzez dalsze zwiększanie sprzedaży pojazdów oraz przez rozwój nowych obszarów biznesowych, takich jak cyfrowe usługi mobilności.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>