[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Auto DigiLAB: laboratorium cyfrowe Skody

Digitalizacja i rozwój usług w zakresie mobilności cyfrowej są jednym z priorytetów dla marki Skoda. Jaką rolę pełni w tym Skoda Auto DigiLAB?

2019-11-18
Skoda DigiLAB Skoda DigiLAB

Skoda to producent, który ściśle współpracuje w tym zakresie z wieloma start-upami i zespołami badawczymi z rynku izraelskiego. W 2018 roku stworzono w tym celu spółkę Skoda Auto DigiLab Israel Ltd., działającą na podstawie porozumienia pomiędzy Skoda Auto DigiLab i izraelskim importerem marki, Champion Motors.

Spółka przez ten czas rozwinęła wiele usług z obszaru mobilności cyfrowej, a także technologii informatycznych, w tym innowacyjnych rozwiązań sprzętowych i programowych. Co więcej, podczas Smart Mobility Summit w Tel Awiwie, ogłosiła kolejne ambitne plany.

– Digitalizacja i rozwój usług w zakresie mobilności cyfrowej są priorytetem dla strategii marki Skoda. Stąd nasza cyfrowa transformacja nie zwalnia tempa – wkrótce na drogach pojawią się pierwsze wdrożone pomysły, które opracowaliśmy we współpracy z izraelskimi startupami technicznymi – mówi Bernhard Maier, dyrektor generalny Skoda Auto.

Od inteligentnego parkowania po cyfrowe bezpieczeństwo

Mieszkańcy Pragi mogą już korzystać z Citymove by Skoda Auto DigiLab, która znajdzie wszystkie możliwe środki transportu dla najbardziej efektywnych dojazdów z punktu A do punktu B. Aplikacja korzysta z unikalnego oprogramowania Anagog AI, które umożliwia kierowcom m.in. korzystanie z usług inteligentnego parkowania i płacenia za parking z poziomu samochodu.

Z sukcesami rozwija się również współpraca z XM Cyber w zakresie opracowania rozwiązań z obszaru bezpieczeństwa cybernetycznego i ich wdrożenia w wewnętrznych procesach informatycznych Skody.

– Konsekwentnie wdrażamy pomysły startupów do naszej strategii na rzecz mobilności i cyfryzacji. Wspieramy je dzieląc się naszą fachową wiedzą i udostępniając laboratoria zapewniające idealne warunki do tworzenia ciekawych pomysłów i projektów – dodaje Andre Wehner, dyrektor ds. Cyfrowych marki Skoda.

Zobacz także: przełomowy model Volkswagena, o którym mało kto wiedział

Skoda DigiLAB Skoda DigiLAB

Unikalna technologia ładowania

Również w Pradze rozpoczął się pilotażowy program, w ramach którego wspólnie z firmą Chakratec Skoda testuje unikalną technologię ładowania aut. Chakratec korzystając z technologii koła zamachowego opracował system magazynowania energii kinetycznej, który absorbuje obciążenia szczytowe w sieci i umożliwia eksploatację szybkich stacji ładowania, nawet w miejscach, gdzie nie ma wystarczającej ilości mocy dla tego typu instalacji i w normalnych warunkach nie byłoby możliwości ładowania samochodów elektrycznych.

Po podłączeniu samochodu elektrycznego do takiej ładowarki tzw. Kinetic Power Booster odda zmagazynowany prąd, podwajając moc ładowania, jaką sama sieć mogłaby zapewnić. Rozwiązanie takie mogłoby dobrze sprawdzić się np. w salonach samochodowych czy centrach handlowych.

Czujniki, które wykryją źle zapięte pasy

Skoda Auto DigiLab Israel Ltd. obecnie współpracuje z kilkoma innymi szczególnie innowacyjnymi firmami technologicznymi. Siedem z nich znajduje się już w fazie rozwoju konkretnego projektu, a jedna ma zamiar wprowadzić swoje produkty na rynek.

Guardian Optical Technologies opracowuje czujniki oparte na technologii mikrofalowej. Wykrywają one nawet najmniejsze drgania i ruchy w samochodzie i przetwarzają te dane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu system może na przykład rozpoznać, czy fotelik nie został prawidłowo zabezpieczony lub czy pas bezpieczeństwa nie został prawidłowo zapięty.

Jednocześnie Skoda Auto DigiLab Israel Ltd. pracuje nad pozyskaniem kolejnych partnerów do współpracy. Wśród nich są: Silentium, który pracuje nad aktywnym systemem kontroli hałasu w kabinach pojazdów, aby podnieść komfort podróżowania oraz Neteera, która opracowuje innowacyjny układ scalony umieszczony w oparciu fotela kierowcy. System monitoruje oddech i ciśnienie krwi, a wyniki ocenią zmęczenie kierowcy i przed potencjalnie niebezpiecznym poziomem zaalarmują o konieczności zrobienia przerwy w podróży.

Z kolei ContinUse Biometrics pracuje nad czujnikiem optycznym, który śledzi różne wskaźniki fizjologiczne, umożliwiające systemowi identyfikację zmian w m.in. w zakresie poczucia komfortu.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>