[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Citigo-e iV. Znamy ceny

Skoda opublikowała cennik elektrycznego modelu Citigo-e iV. Trzeba przyznać, że poziomem cen polski importer zadał rywalom mocny cios.

2019-11-07
Skoda Citigo e iV Skoda Citigo e iV, fot. Michał Szymaczek

Zanim przejdziemy do przedstawienia możliwości elektrycznej Skody Citigo-e iV, jej danych technicznych, zasięgu, pojemności bagażnika i innych podobnych informacji, podamy oficjalny cennik modelu, żeby nie trzymać was w niepewności.

Skoda Citigo-e iV – cennik

Na początek elektryczna Skoda Citigo-e iV dostępna będzie w limitowanej ofercie specjalnej, z ceną obniżoną o 8600 złotych. Oferta jest limitowana czasowo – zamówienia składać można do 30 listopada. Potem będzie nieco drożej, ale i tak cena – jak na samochód elektryczny – jest zaskakująco niska.

Zacznijmy od tego, że Citigo-e iV będzie oferowana w dwóch wersjach wyposażenia – Ambition oraz Style. Co znajdzie się w wyposażeniu obu odmian?

Skoda Citigo-e iV Ambition ma w wyposażeniu m.in.:

  • stalowe koła 14 cali
  • radio z bluetooth i 2 głośnikami
  • asystenta pasa ruchu Lane Assist
  • klimatyzację automatyczną Climatronic
  • przednie światła przeciwmgłowe
  • kabel do ładowania z domowego gniazdka
  • możliwość ładowania prądem przemiennym do 7,2 kW (gniazdo Type 2)

Skoda Citigo-e iV Style ma to, co wersja Ambition, plus dodatkowo m.in.:

  • alufelgi 16 cali
  • 4 dodatkowe głośniki
  • sterowane elektrycznie i ogrzewane lusterka boczne
  • przyciemniane szyby boczne i tylną
  • oświetlenie ambientowe
  • możliwość ładowania prądem stałym do 40 kW (gniazdo CCS)
  • kabel do ładowania prądem przemiennym 7,2 kW

 

 

Zobacz także: znamy cenę elektrycznego Volkswagena ID.3

Skoda Citigo-e Skoda Citigo-e

W ramach przedsprzedaży, bazowa cena wersji Ambition zaczyna się już od 73 300 złotych. Poza promocją będzie to natomiast 81 900 złotych. Druga, bogatsza wersja Style, wyceniona została na 81 300 złotych w promocji oraz 89 900 złotych w regularnej ofercie.

Dodajmy jeszcze, że w 2020 roku w życie wejdą planowane i zatwierdzone właśnie dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych. Po odliczeniu dopłaty Skoda Citigo-e iV Ambition - biorąc pod uwagę cenę spoza limitowanej edycji, która obowiązuje do końca listopada - kosztować będzie 57 330 złotych. A to już poziom cenowy benzynowej wersji Skody Citigo w wyposażeniu Monte Carlo...

Dodatkowo dostępne są pakiety wyposażenia – podgrzewane fotele, 4 dodatkowe głośniki i czujniki parkowania z tyłu – za 1800 zł dla wersji Ambition lub 1500 zł dla Style, a także pakiety serwisowe. Skoda Citigo-e iV będzie również dostępna w kredycie lub leasingu z niskimi miesięcznymi ratami.

Zobacz także: 70 nowych modeli Volkswagena do 2028 r.!

Skoda Citigo-e Skoda Citigo-e

Skoda Citigo-e iV - silnik i napęd

Elektryczna wersja Skody Citigo dysponuje pięciodrzwiowym, czteromiejscowym nadwoziem o długości 3597 mm. Bagażnik pomieści tyle samo, co dotychczasowa wersja benzynowa, a więc 250 litrów, z możliwością powiększenia do 923 litrów.

Napędzający auto silnik elektryczny ma moc 61 kW (83 KM) i moment obrotowy sięgający 210 Nm. O ile moc jest na poziomie tego, co znamy z modeli spalinowych, tak moment obrotowy jest tu jednak wyższy. Stosunkowo duża masa samochodu, zawierającego przecież zestaw baterii, nie pozwala na sportowe osiągi, ale w warunkach miejskich jest zupełnie wystarczające.

Na sprint od zera do 100 km/h Skoda Citigo e iV potrzebuje 12,3 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do prędkości 130 km/h. W warunkach drogowych, kiedy trzeba wyprzedzić wolniejsze auto i przyspieszyć od 60 do 100 km/h, w elektrycznym Citigo potrzeba na to 7,6 sekundy.

Przejdźmy do samej baterii, bo ta ma niezłą pojemność, jak na auto do jazdy miejskiej. Mówimy tu o zestawie litowo-jonowych akumulatorów, które mają pojemność 36,8 kWh i umieszczone są w podłodze, dla obniżenia środka ciężkości.

Jaki zasięg oferuje Skoda Citigo-e iV? Przy spokojnej jeździe możliwe ma być uzyskanie przebiegu do 260 kilometrów, co zostało zmierzone zgodnie z wymogami procedury WLTP. Wydaje się to zupełnie wystarczające nawet do wypadów za miasto.

Ładowanie akumulatorów od zera do 80 procent ma trwać od 1 godziny, przy użyciu szybkiej ładowarki CCS o mocy 40 kW. Wykorzystanie oferowanego przez Skodę wallboxa o mocy 7,2 kW pozwoli uzupełnić ten zapas energii w nieco ponad cztery godziny. Chcąc naładować auto w domu, z mocą 2,3 kW, potrzebne będzie podłączenie auta na ponad 12,5 godziny.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>