Skoda Enyaq iV Sportline: elektryczny SUV na sportowo
Nowy i zarazem pierwszy elektryczny SUV Skody wzbogaca się o kolejną wersję, tym razem jest to usportowiona linia Sportline o nieco bardziej agresywnej stylizacji.
Usportowiony wariant Sportline Skody Enyaq iV będzie dostępny w wersji Enyaq iV 60, Enyaq iV 80 oraz Enyaq iV 80x z napędem na cztery koła. Ta ostatnia wersja będzie dostępna w drugiej połowie 2021 roku. W dużym skrócie mówiąc, owego sportowego charakteru dodadzą czarne elementy nadwozia, duże obręcze kół ze stopów lekkich i obniżone sportowe zawieszenie.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Skoda Enyaq Sportline – warianty napędu
Skoda Enyaq Sportline iV będzie dostępna do wyboru w trzech wersjach układu napędowego. Silnik elektryczny modelu Enyaq Sportline iV 60 z napędem na tylne koła generuje 132 kW (179 KM), jego maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm, a akumulator pojazdu ma pojemność 62 kWh (58 kWh) i pozwala na przejechanie ponad 400 km w cyklu WLTP.
Z kolei Enyaq Sportline iV 80 jest wyposażony w większy akumulator 82 kWh (77 kWh) i może pokonać ponad 520 km w cyklu WLTP. Silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi generuje 150 kW (204 KM) mocy.

Taki akumulator jest wykorzystany również w modelu Enyaq Sportline iV 80x. Ta wersja korzysta z napędu na wszystkie koła, ma moc 195 kW (265 KM), a jej maksymalny moment obrotowy to 425 Nm. Maksymalny zasięg tego wariantu wynosi ponad 500 km w cyklu WLTP.
Skoda Enyaq iV, niezależnie od tego, czy jest wyposażona w napęd na tylne, czy na cztery koła, oferuje wysoki maksymalny moment obrotowy, który – dzięki silnikowi elektrycznemu – jest dostępny natychmiast po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Dostępne w standardzie sportowe zawieszenie modelu Enyaq Sportline iV zostało obniżone o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!