Skoda Enyaq iV – znamy ceny elektrycznego SUV-a
Skoda Enyaq wchodzi do polskiej oferty i poznaliśmy już jej ceny. Pierwszy elektryczny SUV marki, bliźniaczy z Volkswagenem ID.4, dostępny jest w dwóch wersjach pojemności akumulatora.
W momencie prezentacji Skody Enyaq podawaliśmy, że elektryczny SUV oferować będzie trzy warianty, różniące się pojemnością akumulatora, a więc i zasięgiem. Póki co w sprzedaży pojawią się jednak dwie opcje, z wyłączeniem tej podstawowej. Zgodnie z informacjami, podanymi przez producenta, w topowym wydaniu Enyaq może pokonać nawet 536 km między ładowaniami. Nawet jeśli realny zasięg zawsze jest niższy niż podawane przez normę WLTP liczby, to i tak możemy spodziewać się niezłych parametrów. To jednak ocenimy, kiedy testowy egzemplarz trafi do naszej redakcji. Póki co przejdźmy do cennika, bo to nas w tej chwili najbardziej interesuje.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Skoda Enyaq iV – cennik
Skoda Enyaq dostępna będzie w dwóch wersjach – Enyaq iV 60 oraz Enyaq iV 80. Za tymi liczbami kryje się zaokrąglona wartość ilości energii, jaką magazynują zamontowane w SUV-ie akumulatory (dokładne wartości to 62 kWh i 82 kWh brutto).

Wersja Enyaq iV 60 kosztuje od 182 300 złotych lub w miesięcznej racie od 1823 zł. W zamian dostajemy wariant dysponujący mocą 179 KM i momentem obrotowym 310 Nm, które pozwalają rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy. Na jednym pełnym ładowaniu Enyaq iV 60 ma móc pokonać do 412 km wg normy WLTP.
W standardowym wyposażeniu tego modelu znajdą się m.in. komplet poduszek powietrznych, wraz z poduszką centralną, 13-calowy ekran systemu infotainment, nawigację, automatyczną dwustrefową klimatyzację, 8 głośników czy tylne czujniki parkowania.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Drugi z dostępnych wariantów to Enyaq iV 80 – jego cena zaczyna się od 211 700 złotych lub 2117 zł miesięcznie w Kredycie Niskich Rat lub Leasingu Niskich Rat. W tym modelu silnik ma moc 204 KM i moment obrotowy 310 Nm. Do „setki” rozpędza się w 8,5 sekundy, a zasięg to nawet 536 km wg WLTP.
Wyposażenie, poza tym, co dostaniemy w modelu Enyaq iV 60, to dodatkowo m.in. kamera cofania, wybór profilu jazdy Drive Mode Select, przednie czujniki parkowania czy 2-ramienna, podgrzewana kierownica z łopatkami do zmiany poziomu rekuperacji.

A co poza tym? No właśnie, lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa i pogrupowana w pakiety – na przykład do podgrzewanych przedni foteli od razu dostaniemy trójstrefową klimatyzację – wszystko to za 2300 złotych. Z kolei pompa ciepła do lepszego ogrzewania wnętrza do wydatek 5700 zł. Do wyboru jest też kilka wariantów wyposażenia wnętrza.
Jak widać, specjalnie tanio nie jest, ale dodajmy przy tym, że bliźniaczy Volkswagen ID.4 jest obecnie dostępny od 202 tys. zł za wersję 1ST, oferowaną na początek. Później będzie pewnie nieco taniej, ale i Skoda wprowadzi do cennika wersję „50”, z zasięgiem około 350-360 km WLTP, mocą 148 KM i przyspieszeniem do „setki” w długich 11,4 s.