Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Fabia RS Rally2 – oficjalna premiera rajdowej Skody

Skoda Fabia RS Rally2 wchodzi do gry jako następca niezwykle udanego samochodu rajdowego – Fabii Rally2 evo. Czwarta generacja otrzymuje nowy silnik i mnóstwo ulepszeń, wynikających z ogromnego doświadczenia inżynierów Skoda Motorsport.

2022-06-15
Skoda Fabia RS Rally2 fot. materiały prasowe
Skoda Fabia RS Rally2

Oto ona. Nowa Skoda Fabia RS Rally2. Pokazana właśnie podczas oficjalnej prezentacji w mateczniku marki, czeskim mieście Mlada Boleslav. Samochód w kolorze Mamba Green, nawiązującym do nowej Skody Enyaq Coupe RS iV oraz Skody Octavii RS, na scenie wyglądał zjawiskowo i niezwykle dynamicznie. Ten lakier jest jednak wyłącznie elementem pokazu, bo na trasy odcinków specjalnych nowa Fabia RS Rally2 otrzyma całkiem inne, typowo rajdowe malowanie. Co więcej, drogowa wersja samochodu jest wykluczona, o czym mówił już przed rokiem ówczesny szef Skody. Jedyną Fabią RS będzie zatem ta rajdowa. Z jednej strony od dawna o tym wiedzieliśmy, ale z drugiej strony człowiek wciąż się jeszcze łudził i czekał na niespodziankę.

Dodajmy jeszcze, że ta nowa, czwarta już generacja samochodu, zastąpi na trasach odcinków specjalnych niezwykle udaną poprzedniczkę, zdobywającą najcenniejsze laury na rajdowych trasach całego świata, w tym mistrzowskie tytuły w klasie WRC2, przeszło 20 tytułów w w całej Europie, a kolejne mistrzostwa w Afryce, Amerykach, Środkowym Wschodzie czy regionie Azji Pacyficznej. Niedawno Fabia Rally2 evo z Miko Marczykiem za sterami zwyciężyła w Rajdzie Polski, eliminacji mistrzostw Europy.

Marczyk i Gospodarczyk wygrali 78. Orlen Rajd PolskiOrlen Team
Marczyk i Gospodarczyk wygrali 78. Orlen Rajd Polski

Skoda Fabia RS Rally2 – nowa odsłona mistrzowskiej konstrukcji

Nowa generacja rajdowej Fabii otrzymała wiele ulepszeń, bazujących na ogromnym doświadczeniu ekipy Skoda Motorsport. Nowy jest silnik, poprawiony układ napędowy i elektronika, zwiększony docisk czy sztywność. Wszystko to ma zaowocować jeszcze większym poziomem konkurencyjności na odcinkach specjalnych na całym świecie.

Skoda Fabia RS Rally2fot. materiały prasowe
Skoda Fabia RS Rally2

Nowa Skoda Fabia RS Rally2 napędzana jest silnikiem bazującym na jednostce 2.0 TSI serii EA888, pracującym w seryjnych modelach RS. Turbodoładowana jednostka o regulaminowej pojemności 1,6 litra generuje moc blisko 291 KM i moment obrotowy sięgający 430 Nm. Siły te przenoszone są na cztery koła za pomocą – także nowej – 5-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów i dwóch mechanizmów różnicowych.

Jednym z elementów zwiększających bezpieczeństwo, jest nowa konstrukcja zbiornika paliwa, wykonanego z mieszanki nylonu i specjalnej gumy, wzmocnionego osłonami z włókna szklanego i Kevlaru. Bak ten jest znacznie bardziej odporny na uszkodzenia w wypadku oraz na przebicie, co przy ogromnych prędkościach samochodów rajdowych i zdarzających się niestety wypadnięciach z trasy, jest nie do przecenienia. Dodajmy jeszcze, że zbiornik ma pojemność 82,5 litra, a wlewane jest do niego paliwo syntetyczne, uzyskane w całości z odnawialnych źródeł, bez udziału komponentów paliw kopalnych.

Skoda Fabia RS Rally2fot. materiały prasowe
Skoda Fabia RS Rally2

Na koniec warto wspomnieć, że hamulce tarczowe Fabii RS Rally2 mają układ chłodzenia lepiej dostosowany do wymagań rajdów tak szutrowych, jak i asfaltowych, w czym pomogły tysiące testowych kilometrów pokonanych między innymi przez światowej klasy kierowców rajdowych, jak Kris Meeke czy Andreas Mikkelsen. Tarcze na asfalt mają średnicę 355 milimetrów z przodu i 300 milimetrów z tyłu dla 18-calowych kół. Z kolei hamulce na szuter mierzą 300 milimetrów z przodu i z tyłu, a kryją się pod 15-calowymi kołami. W nowej Skodzie zmieniono także zawieszenie, które ma inna kinematykę, z większym skokiem oraz sztywniejszymi kolumnami MacPhersona.

Zmian jest tak wiele, że zabrakłoby nam czasu, żeby je wszystkie opisać w szczegółach. Jedno jest pewne – nowa rajdowa Fabia jest przeznaczona do tego, żeby nadal dzielić i rządzić na odcinkach specjalnych od regionalnych rajdów aż po mistrzostwa świata w klasie WRC2.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 60 250 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY