REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Kamiq Monte Carlo: Z nutą dynamiki - TEST

Ostrzejsza stylizacja nadwozia i kabiny plus najmocniejszy układ napędowy oraz obniżone zawieszenie – oto Skoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI.

2020-07-22
skoda kamiq Fot. Jacek Hanusz

Zwycięstwa Skody w Rajdzie Monte Carlo sprzed ponad 40 lat to dobry pretekst, by umieścić kilka emblematów z nazwą imprezy na nadwoziu najnowszego crossovera – żartujemy, ale tylko troszeczkę, wszak w Skodzie wersje Monte Carlo tradycyjnie mają dynamiczną stylizację. Czarne elementy na zderzaku i progach oraz oznaczenia na pokrywie bagażnika, seryjne, 17-calowe obręcze kół (egzemplarz na zdjęciu ma lakierowane na czarno „18” za 1900 zł ekstra), do tego bogatsze wyposażenie seryjne – tak pokrótce przedstawia się Kamiq Monte Carlo. Bardzo dobre okazują się fotele ze świetnym podparciem bocznym i zintegrowanymi zagłówkami, a jeszcze lepsze – już po przejechaniu kilku pierwszych zakrętów. Wnętrzu sportowego sznytu dodaje też spłaszczona u dołu kierownica, a o tym, że Kamiq to z założenia bardziej analogowy niż cyfrowy crossover świadczy klasyczna dźwignia hamulca postojowego.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

skoda kamiqFot. Jacek Hanusz
Fotele z wyraźnymi  „boczkami” i zintegrowanymi zagłówkami to wyróżnik wersji Monte Carlo; są seryjne
skoda kamiqFot. Jacek Hanusz
skoda kamiqFot. Jacek Hanusz
Monte Carlo jest topową wersją Kamiqa: w standardzie ma m.in. panoramiczny dach i reflektory Full Led

Skoda Kamiq Monte Carlo - Najjaśniejszy punkt 

1,5-litrowy silnik współpracujący z 7-biegową przekładnią DSG to jeden z najjaśniejszych punktów auta – 150 KM uwija się na tyle efektywnie, że wciskając mocniej gaz, można otrzeć się nawet o poczucie przyjemności z jazdy. Szczególnie w wersji z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, które kosztuje 1850 zł. Taki zabieg przeważnie zmniejsza komfort, nie dając nic w zamian, ale Kamiq to wyjątek od reguły. Zapewnia niezłe resorowanie, nieźle maskując swój wysoki wzrost, kiedy kierowca postanowi przycisnąć go mocniej w zakrętach. Jeśli więc ktoś chciałby crossovera z nutą dynamiki w tle, to Kamiqa powinien mieć wysoko na liście.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:

skoda kamiqFot. Jacek Hanusz
Dane producenta Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG MONTE CARLO
Cena 101 050 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5000-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1500-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,4 s
Prędkość maksymalna 212 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,3-7,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 143-167 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4241 x 1793 x 1553 mm, rozstaw osi 2651 mm, masa własna 1436 kg, pojemność bagażnika 400/1395 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>