[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Kamiq Monte Carlo – miejski SUV na sportowo

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego SUV-a, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją.

2020-03-16
Skoda Kamiq Monte Carlo Skoda Kamiq Monte Carlo

Rajd Monte Carlo to najstarsza tego rodzaju impreza na świecie – rajd rozgrywany w Alpach, który ma swoją siedzibę na francuskiej Riwierze, po raz pierwszy został zorganizowany w 1914 roku. Od tamtej pory ścigali się tam najlepsi kierowcy rajdowy w historii tego sportu, a na trasach można było spotkać najbardziej kultowe samochody. Wiele sukcesów w Monte Carlo świętowała również Skoda – wspomnieć chociażby Skodę 130 RS.

Nic więc dziwnego, że już od kilku lat Skoda oferuje niektóre swoje samochody w wersji specjalnej, nazwanej właśnie Monte Carlo. Plakietkę przypominającą logotyp rajdu znajdziemy na karoseriach samochodów miejskich, takich jak Fabia, Kamiq czy Scala – każde z nich dostępne jest dziś w tej wyjątkowej odmianie.

Skoda Kamiq Monte Carlo

Najnowszy model to Kamiq Monte Carlo, czyli miejski SUV. Czym wyróżnia się na tle pozostałych wersji tego samochodu? Różnicę widać przede wszystkim na karoserii, która jest bardziej sportowo stylizowana oraz we wnętrzu, które jest pełne ciekawych detali. Zmiany pojawiły się również pod karoserią samochodu.

Skoda Kamiq Monte Carlo Skoda Kamiq Monte Carlo

Skoda Kamiq Monte Carlo – design

Najnowszy samochód z rodziny SUV-ów Skody już w podstawowej wersji wyróżnia się nowoczesną stylistyką. Z przodu, co jest typowe dla wszystkich SUV-ów marki, znajdują się światła podzielone na dwa klosze – górny, węższy mieści światła do jazdy dziennej, które działają też jako kierunkowskaz, natomiast dolne, większe klosze mieszczą pozostałe światła, na czele z reflektorami. Z tyłu lampy są podobne jak w Scali, co oznacza, że są nie płaskie, ale trójwymiarowe. Również wnętrze wygląda dość ciekawie – trójramienna kierownica, ekran cyfrowych wskaźników i „lekka” linia deski rozdzielczej.

W odmianie Monte Carlo samochód wygląda bardziej drapieżnie. Samochód otrzymał nowy wzór kratownicy dolnego wlotu powietrza i dodatkowe listwy zderzaka, które są lakierowane na czarno. W tym kolorze są też inne elementy karoserii, co jest wyjątkowe dla odmiany Monte Carlo – m.in. osłona chłodnicy wraca z obramówką czy wypełnienie świateł. Z profilu wyróżniają się natomiast duże obręcze kół – w wersji Monte Carlo seryjne są 17-calowe, ale opcjonalnie można mieć też 18-calowe, które mają specjalny dla tej wersji wzór. Wyjątkowe w Monte Carlo są również czarne listwy progowe. Z tyłu Kamiq również się wyróżnia – dolna część zderzaka jest lakierowana na czarno, tak samo jak oznaczenia „Skoda” i „Kamiq”, a także relingi dachowe.

Skoda Kamiq Monte Carlo Skoda Kamiq Monte Carlo

Wnętrze Kamiqa Monte Carlo również nieco się różni od tego w innych jego odmianach. W oczy rzuca się przede wszystkim trójramienna kierownica ze spłaszczonym wieńcem, którą obszyto perforowaną skórą. Również wszystkie panele dekoracyjną są w tej wersji lakierowane na czarno, a towarzyszą im czerwone obwódki, które mają swoje odbicie również w kolorze nici wykorzystanej do obszycia tapicerki. Najważniejsze są jednak fotele – nie chodzi nawet o ich czarno-czerwone wykończenie, ale fakt, że są mocno wyprofilowane, aby dobrze podpierać tułów podczas jazdy, do tego mają zintegrowany zagłówek, więc wyglądają jak „kubełki” z samochodów sportowych. Tak wystylizowany Kamiq jest dziś najbardziej atrakcyjną stylistycznie odmianą najmniejszego SUV-a Skody.

Skoda Kamiq Monte Carlo Skoda Kamiq Monte Carlo

Skoda Kamiq Monte Carlo – technika i wyposażenie

W wersji Monte Carlo liczy się stylistyka, ale takie auto ma również kilka zmian mechanicznych. Po pierwsze taka odmiana występuje tylko z najmocniejszymi silnikami z palety jednostek Kamiqa. Nie można dostać jej w połączeniu z 95-konnym silnikiem 1.0 TSI, ale z jego 115-konną odmianą oraz 150-konnym silnikiem 1.5 TSI. Kamiq Monte Carlo w tej sportowo stylizowanej odmianie i najmocniejszymi silnikiem przyspiesza do „setki” w około 8 sekund – to dobry wynik jak dla auta miejskiego. Jeszcze chwilę temu takim przyspieszeniem mogły poszczycić się miejskie hot hatche.

Skoda Kamiq Monte Carlo

Monte Carlo, tak jak inne wersje Kamiqa, może mieć również amortyzatory o zmiennej sile tłumienia, które w połączeniu z funkcją zmiany trybów jazdy pozwalają jednym przyciskiem zmienić ustawienie trybu pracy układu jezdnego. Wybierając sportowy amortyzatory stają się sztywniejsze, auto mniej przechyla się w zakrętach i lepiej reaguje na skręt kierownicą. W połączeniu z 17-, a nawet 18-calowymi obręczami i niskoprofilowymi oponami sprawia to, że Kamiq Monte Carlo prowadzi się ponadprzeciętnie precyzyjnie.

Skoda Kamiq Monte Carlo Skoda Kamiq Monte Carlo

Jedną z największych zalet wersji Monte Carlo – co jasne, zaraz po atrakcyjnej stylizacji nadwozie i wnętrza – jest bogate wyposażenie seryjne. Odmiana ta jest jednocześnie topową wersją Kamiqa, na równi z elegancko stylizowaną wersją Style. Co otrzymujemy „w standardzie”? Przyciemnione szyby, bardzo dużego rozmiaru dach panoramiczny, nowoczesny system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i funkcją łączności ze smartfonem, adaptacyjne reflektory LED, dwustrefową klimatyzację automatyczną i wiele więcej. Tak wyposażona odmiana Monte Carlo to nie tylko najlepiej wyglądająca i najskuteczniej skręcająca, ale także jedna z najnowocześniej wyposażonych wersji Skody Kamiq.

Skoda Kamiq Monte Carlo

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>