REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Karoq Scout – premiera

Pierwszy model Skody ze słowem Scout w nazwie pojawił się już ponad 10 lat temu. Teraz uterenowiona rodzina Skody powiększa się o kolejnego członka. Jest nim Karoq Scout.

2018-07-31
Skoda Karoq Scout 2018 Skoda Karoq Scout 2018

Przeszło dekadę temu Skoda zaprezentowała Skodę Octavię Scout, która tak dobrze przyjęła się na rynku, że producent kontynuuje tę serię z powodzeniem po obecne czasy. Do grona najnowszych modeli w wersji Scout dodany został właśnie najmłodszy – crossover Karoq.

Jeśli chodzi o elementy wyposażenia, nie ma tu żadnych niespodzianek, a wszystko to, czego oczekuje się od tego typu, uterenowionych samochodów. Plastikowe, czarne nakładki na nadkolach i progach sprawiają, że crossover nabrał bardziej dojrzałego wyglądu i prezentuje się „dzielnie”.

Mamy tu jeszcze dodatkowo przedni zderzak z osłoną podwozia w kolorze srebrnym. Podobny akcent pojawił się w dolnej części progów bocznych i w tylnym zderzaku, gdzie „srebra” jest na zderzaku bardzo dużo.

Skoda Karoq Scout 2018 Skoda Karoq Scout 2018

Nie ma w informacji prasowej wzmianki o podniesieniu nadwozia i zwiększeniu prześwitu, za to wiadomo, że w bazowej wersji Karoqa Scout mamy do czynienia z napędem na cztery koła. Prawda jest taka, że nawet minimalnie większy prześwit nie uczyni z tego crossovera samochodu terenowego. Napęd przyda się jednak zimą czy na błotnistej, ale utwardzonej drodze.

Co pod maską Skody Karoq Scout? Do wyboru są tu trzy warianty, w tym dwa wysokoprężne. Zacznijmy od benzynowego silnika TSI o pojemności 1,5 litra. Ma on 150 KM mocy, co w zupełności wystarczy do sprawnego rozpędzania auta.

Z kolei diesle to dwie odmiany tego samego motoru. Jest to 2-litrowe TDI, które w słabszym wariancie ma 150 KM, a w mocniejszym 190 KM. W tym ostatnim standardem jest automatyczna skrzynia DSG o siedmiu przełożeniach. Pozostałe silniki mogą być łączone z 6-biegowym manualem.

Skoda Karoq Scout 2018 Skoda Karoq Scout 2018

Nie wspomnieliśmy jeszcze o seryjnych 18-calowych kołach, które za dopłatą wymienić można na takie o średnicy 19 cali.

W kabinie natomiast pojawiły się przyciemniane szyby tylne, czarno-brązowe kolory tapicerki, napis Scout na fotelach (ten emblemat obecny jest też na przednich błotnikach), stalowe nakładki na pedały czy ambientowe oświetlenie LED. No i oczywiście wirtualne zegary, wyświetlane na ekranie za kierownicą.

Premierowy pokaz Skody Karoq Scout zaplanowany jest na jesienne targi w Paryżu. Bliżej tej daty poznamy zapewne ceny samochodu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>