Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Skoda Karoq – przyszły bestseller (wideo)

Racja, nową Skodę widzieliśmy już kilka miesięcy temu na prezentacji w Szwecji, ale targi we Frankfurcie to pierwsza okazja, aby samochód zobaczyli klienci.

amis 2017-09-14
Skoda Karoq Skoda Karoq

O nowej Skodzie Karoq pisaliśmy już na łamach magazynu „auto motor i sport” oraz na naszej stronie internetowej, a już w kolejnym wydaniu magazynu podzielimy się z Wami wrażeniami z jazdy tym kompaktowym SUV-em czeskiej marki. Teraz jednak korzystając z okazji, że samochód został pokazany szerokiej publiczności na salonie we Frankfurcie, chcemy Wam opowiedzieć co nieco o tym samochodzie.

Skoda Karoq Skoda Karoq

Czym jest Skoda Karoq? To kompaktowy SUV, mniejszy od popularnego Kodiaqa. Model ten ma długość 4382 milimetrów, co oznacza, że jest aż 16 cm dłuższy od Yeti. Nadwozie ma szersze o 5 cm i niższe o 6 cm, o tyle samo wzrósł rozstaw osi auta. Powiększenie wymiarów oznacza dodatkowe miejsce dla podróżnych.

Bagażnik Karoqa ma pojemność 521 litrów, gdy oparcie kanapy jest w podstawowym położeniu. Po jego złożeniu pojemność bagażowa zwiększa się do 1630 litrów. W połączeniu z opcjonalną tylną kanapą VarioFlex z trzema przesuwnymi miejscami siedzącymi pojemność bagażnika jest zmienna i wynosi od 479 do 588 litrów.

Skoda Karoq Skoda Karoq

Nowe są także systemy multimedialne, i co oczywiste w dzisiejszych realiach, mają one funkcje łączenia samochodu ze smartfonem, takie jak Android Auto i Apple CarPlay. Nowością w tym segmencie modeli czeskiej marki jest system Skoda Connect, czyli system z możliwością korzystania z Internetu – kierowca będzie mógł przeczytać wiadomości ze świata, zobaczyć prognozę pogody czy znaleźć najtańszą stację paliw i parking w okolicy.

Skoda Karoq Skoda Karoq

Skoda Karoq będzie wyposażona w funkcje wspomagania kierowcy. Są to m.in. wspomaganie parkowania, asystent pasa ruchu, Lane Assist, wspomaganie jazdy w korku, wykrywanie pojazdów w martwej strefie, nadzór odstępu, Front Assist z ochroną pieszych oraz nadzór aktywności kierowcy – Emergency Assist, który będzie w stanie w krytycznej sytuacji sam zatrzymać samochód i zawiadomić służby ratunkowe.

Skoda Karoq Skoda Karoq

W modelu debiutuje cyfrowy zestaw wskaźników, który opcjonalnie może zastąpić montowane standardowo klasyczne liczniki. Informacje wyświetlane przed oczyma kierowcy można określić według indywidualnych życzeń. Rozwiązanie to znane są już dobrze z nowych modeli Audi i VW.

Kierowcy będą mogli wybierać wśród pięciu wersji silnikowych – dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. Nowością w ofercie są obie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Silniki te mają pojemność skokową 1,0, 1,5, 1,6 i 2,0 litry, zakres mocy sięga od 115 KM do 190 KM. Wszystkie silniki są turbodoładowane, mają bezpośredni wtrysk palia i są wyposażone w funkcję Start&Stop oraz odzysk energii hamowania.

Skoda Karoq Skoda Karoq

Z wyjątkiem najmocniejszego silnika wysokoprężnego, wszystkie można zamówić z ręczną 6-stopniową ręczną skrzynią biegów albo z 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Silnik 2,0 TDI o mocy 190 KM seryjnie współpracuje z napędem 4×4 i 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Nowy silnik 1,5 TSI, montowany od niedawna w odświeżonym Golfie, jest wyposażony w funkcję wyłączania cylindrów.