[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Klement. Elektryczny jednoślad

Model Klement Skoda pokazała podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Jest to koncepcyjny elektryczny jednoślad.

2019-06-28
Skoda Klement Skoda Klement

Skoda ma bardzo bogate tradycje, jeśli chodzi o budowę jednośladów – rowerów i motocykli. Już w 1895 roku Vaclav Laurin i Vaclav Klement założyli w Mlada Boleslav przedsiębiorstwo, które początkowo było producentem rowerów i motocykli. Później także samochodów.

W 1925 roku firmę przejął koncern zbrojeniowy Skoda. Dlatego też prezentacja jednośladu Klement nie jest wielkim zaskoczeniem.

Jednocześnie symbolem wkroczenia Skody w erę e-mobilności jest niedawny pokaz pierwszego samochodu elektrycznego – Skody Citigo-e iV oraz pierwszej hybrydy plug-in – Skody Superb iV. Ale to nie wszystko, bo w grę wchodzi również stworzenie ekosystemu usług i wszelkiego rodzaju rozwiązań w tym obszarze.

Skoda Klement – indywidualny transport przyszłości

Klement to wizja Skody dotycząca tak zwanej indywidualnej mikromobilności. Tak właśnie mielibyśmy się poruszać w miastach za kilkanaście i więcej lat. Pojazd jest cichy, bezemisyjny i wyposażony m.in. w system odzyskiwania energii z hamowania oraz hydrauliczne hamulce z ABS.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

Skoda Klement Skoda Klement

Skoda Klement to koncepcja dwukołowego pojazdu elektrycznego, wyposażonego w silnik o mocy 4 kW, który pozwoli osiągnąć prędkość do 45 km/h. W mieście zupełnie wystarczającą. Dzięki swojej konstrukcji przypominającej rower, może stanowić alternatywę do poruszania się w przestrzeni miejskiej. W drodze do pracy lub podczas próby przedostania się przez zakorkowane części miasta.

Jednocześnie, dzięki łatwej obsłudze, Klement sprawdzi się wśród użytkowników ceniących sobie wygodę transportu. Klement zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,25 kWh i pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu do 62 km. Zasięg ten z wystarczy dla osób przemieszczających się w warunkach miejskich.

Akumulator można naładować, wymontowując go z pojazdu i podłączając do standardowego gniazdka domowego. Co więcej, część energii będzie uzupełniania w trakcie jazdy, za sprawą odzyskiwania energii podczas hamowania.

W modelu Klement producent zastosował lekką, aluminiową konstrukcję, przez co całość ma ważyć ok. 25 kg i zapewnić łatwość manewrowania.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

Skoda Klement Skoda Klement

Skoda Klement – intuicyjna obsługa

Nowy koncept Skody obsługiwany jest bardzo intuicyjnie. Poruszanie i sterowanie nim przypomina standardową jazdę rowerem, jednak zamiast pedałów, pod stopami zainstalowano dwa panele służące kontrolowaniu prędkości.

Naciskając panele do przodu przyspieszamy, z kolei przenosząc ciężar na ich tył jesteśmy w stanie zahamować. Sam hamulec wyposażono w system ABS, który zadba o bezpieczeństwo kierowcy.

Całość zintegrowana jest z nowoczesnym oświetleniem LED obejmującym przedni reflektor, światło dzienne, światło hamowania oraz kierunkowskazy połączone ze wspomnianymi wcześniej panelami. Pojazd ma także, umieszczony na ramie, tuż za kierownicą, uchwyt na smartfona z możliwością ładowania indukcyjnego.

Celem Skody na tę chwilę jest dalsza praca nad pojazdem i dodanie do niego systemów bezpieczeństwa dostępnych w samochodach czeskiej marki, np. możliwości szybkiego wybierania połączenia alarmowego, funkcji Coming Home, a także dopasowanie opon do bardziej komfortowej i cichej jazdy.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>