[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Skoda Kodiaq RS na asfalt i na tor

Skoda Kodiaq RS jest samochodem uniwersalnym. Nadaje się na długie podróże, zjazd z utwardzonej drogi, a także na tor.

MS 2019-01-03
Skoda Kodiaq RS - tył Skoda Kodiaq RS

Standardowo wyposażona w inteligentny napęd na obie osie, Skoda Kodiaq RS jest przygotowana do wypełniania zróżnicowanych zadań – zarówno na asfalcie, jak i poza utwardzonymi drogami, w każdych warunkach pogodowych.

Czeski SUV dysponuje mocą 240 KM, a za przenoszenie siły napędowej odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia DSG o siedmiu przełożeniach. Zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, również oferowane w standardzie, automatycznie dopasowuje ustawienia amortyzatorów do warunków jazdy i rodzaju nawierzchni.

W modelu Kodiaq RS, siedmiostopniowa skrzynia DSG – z dużym podwójnym sprzęgłem – została zaprojektowana specjalnie z myślą o współpracy z mocnymi silnikami, takimi jak diesel biturbo, generujący maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm.

Przekładnia przekazuje siłę napędową w sposób łagodny, bez żadnej utraty trakcji, zgodnie z aktualnymi warunkami oraz wybranym profilem jazdy. Kierowca może zdecydować się na tryb automatycznego załączania przełożeń lub zmieniać biegi samodzielnie, także za pomocą manetek przy kierownicy.

Zobacz także: Skoda Scala w wersji RS

Dzięki napędowi na obie osie Skoda Kodiaq RS w każdym momencie ma najlepszą możliwą przyczepność – a tym samym zapewnia doskonałą dynamikę podczas sportowej, duże zdolności terenowe i wyższy poziom bezpieczeństwa w niekorzystnych warunkach pogodowych.

Piąta generacja elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego – bardziej kompaktowa i o 1,4 kg lżejsza od poprzedniej – w ciągu milisekund w zmiennym stopniu przekazuje siłę napędową do wszystkich czterech kół.

Skoda Kodiaq RS Skoda Kodiaq RS

Zawieszenie Dynamic Chassis Control dla wersji RS

Skoda Kodiaq RS jest standardowo wyposażona w zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, które zapewnia optymalną amortyzację – dostosowaną do nawierzchni i stylu jazdy. Układ ten, stosowany także w innych wariantach tego modelu SUV-a, tym razem został specjalnie przystosowany do sportowego potencjału Kodiaq RS.

Wybór profilu jazdy (Driving Mode Select) oferuje kierowcy szereg trybów jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual oraz Snow, z elektronicznie zmodyfikowanymi ustawieniami amortyzatorów.

Kierowca może także aktywować program Off-Road – wystarczy, że wciśnie przycisk na konsoli środkowej. Ma wówczas do dyspozycji:

  • system Hill Descent Control,
  • układ ABS,
  • elektroniczną kontrolę stabilności ESC,
  • elektroniczne blokady dyferencjału EDS,
  • system kontroli trakcji TCS.

Systemy te przełączają się na specjalne, off-roadowe ustawienia. Układ ESC w Skodzie Kodiaq RS oferuje dwa progi działania. Gdy wybrany zostanie tryb Sport, ESC staje się mniej restrykcyjny i jeśli wykryje, że kierowca zachowuje kontrolę nad pojazdem, pozwala nawet na niewielkie uślizgi w zakrętach.

Skoda Kodiaq RS 2018 Skoda Kodiaq RS 2018, fot. Skoda

Sportowy charakter SUV-a

Skoda Kodiaq RS jest standardowo wyposażona w progresywny układ kierowniczy. Aby sprostać wymaganiom sportowego SUV-a i zwiększyć dynamikę jazdy, został on skonfigurowany specjalnie z myślą o modelu Kodiaq RS.

Dzięki odpowiedniemu zestrojeniu kąt skrętu pozostaje na tyle niewielki, by zapewnić kierowcy precyzyjne prowadzenie bez potrzeby „przekładania” rąk na kierownicy – nawet przy wyższych prędkościach.

Natomiast w przypadku większych kątów skrętu i niższych prędkościach, na przykład w warunkach miejskich siła wspomagania znacznie wzrasta, co ułatwia manewrowanie samochodem. Progresywny układ kierowniczy zapewnia zatem maksymalny komfort jazdy w każdej sytuacji.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!