REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Octavia Pro z większym rozstawem osi

Skoda Octavia Pro to przedłużona wersja popularnego u nas modelu. Wariant z większym rozstawem osi dostępny będzie jednak wyłącznie… Tak, zgadliście, w Chinach.

2021-03-10
Skoda Octavia Pro fot. materiały prasowe
Skoda Octavia Pro

Skoda, podobnie jak większość producentów oferujących swoje modele w Chinach, wprowadza właśnie do oferty Octavię z przedłużonym rozstawem osi, by spełnić oczekiwania tamtejszych klientów. Taki nieco wydłużony samochód to codzienność na tamtejszym rynku, mająca podkreślić status jego posiadacza.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Octavia Pro, bo tak nazywa się ten model, ma osie rozstawione o 44 mm dalej, niż w europejskim wariancie. To niewiele i jest to różnica niezauważalna gołym okiem, niemniej odczuwalna dla pasażerów tylnego rzędu. Rozciągnięcie Octavii skutkuje także dłuższym o łącznie 64 mm nadwoziem, które mierzy aż 4 753 mm.

Skoda Octavia Profot. materiały prasowe
Skoda Octavia Pro

Z zewnątrz oba modele – Octavię i Octavię Pro – trudno odróżnić na pierwszy rzut oka, bo te same są lampy z przodu i z tyłu, ten sam grill i większość pozostałych elementów. Ale jest zasadnicza różnica – Octavia Pro przejęła zderzaki ze znanej u nas doskonale Octavii RS, zyskując bardziej wyrazisty wygląd i nieco sportowy charakter. W połączeniu z czarnym dachem i obudowami lusterek czy 18-calowymi kołami, daje to całkiem smaczny efekt końcowy.

Wśród elementów wyposażenia Octavii Pro wymienić trzeba 12-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, stale podłączonego do internetu, czy opcjonalny ekran wirtualnych zegarów o przekątnej 10,25 cala. Poza tym, jak na auto z większym rozstawem osi przystało, fotele są regulowane elektrycznie, podgrzewane i wentylowane, a tylna klapa unoszona jest elektrycznie sterowanymi siłownikami.

Skoda Octavia Profot. materiały prasowe
Skoda Octavia Pro

Na koniec napęd. Nie znajdziemy tu nowoczesnych systemów hybrydowych, z flagowym napędem plug-in hybrid na czele. W ofercie Octavii Pro obecny jest bowiem jedynie 1,4-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm, który współpracuje z 7-biegowym automatem DSG.

Jak sądzicie, czy taki „ekskluzywny”, przedłużony wariant Octavii, leżący w ofercie między Octavią a Superbem, przyjąłby się u nas?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY
ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

Skoda Octavia występuje w wielu wersjach różniących się poziomem wyposażenia i stylizacją, a nowa odmiana Scout jest najbardziej wszechstronną z nich – auto jest dynamiczne, bogato wyposażone i ma zdolności do jazdy poza asfaltem. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

Elektryczny SUV Skody może występować w kilku wersjach różniących się stylizacją wnętrza – ich kolory i wzornictwo nawiązują do popularnych nurtów w wykończeniu wnętrza domu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

Skoda Octavia RS po raz pierwszy oferowana jest w takiej wielu odmianach. Najciekawszą z nich jest wersja hybrydowa z układem napędowym o mocy 245 KM. czytaj dalej >>