[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Skoda Octavia RS 245 – na czeskich dopalaczach

Skoda Octavia RS przeszła faceliftiing – teraz wersja RS 245 to najmocniejsza Octavia w historii. Czy wyróżnia się czymś więcej niż zwiększoną o 15 KM mocą silnika?

Kacper Mucha 2017-08-16
Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Okazuje się, że tak. RS 245 została wyposażona w blokadę mechanizmu różnicowego (VAQ), czyli sterowaną elektronicznie mechaniczną „szperę”. Nie jest to elektroniczny system XDS+ (dostępny w zwykłym RS), lecz wydajniejszy mechanizm, znany m.in. z VW Golfa GTi Performance, po raz pierwszy dostępny w Octavii.

Częściowa blokada mechanizmu różnicowego poprawia właściwości jezdne auta dzięki temu, że rozdziela moment obrotowy między przednie koła, kierując więcej siły napędowej na koło o większej przyczepności. W praktyce wygląda to tak, że nawet podczas maksymalnego wciskania gazu w zakręcie – co mieliśmy okazję sprawdzić na włoskim torze Vallelunga – nie występuje podsterowność.

Inną zmianą, niewielką, ale znaczącą, jest zwiększenie o 38 mm rozstawu kół tylnej osi. Nie chodzi tylko o to, aby 19-calowe obręcze kół (w standardzie) ładnie wypełniały nadkola, ważniejsze jest to, że większy rozstaw kół zapewnia większą stabilność auta w szybkich łukach i w trakcie mocnego hamowania. I to daje się odczuć.

 Skoda Octavia RS 245  Skoda Octavia RS 245

Tryb jazdy „RS”, sportowy wydech i generator dźwięku z głośników (nie jest nachalny) są w standardzie, ale amortyzatory o zmiennej sile tłumienia DCC trzeba dokupić za 3600 zł

Czerwone przeszycia i wykończenie liczników oraz logo „RS” na spłaszczonej u dołu kierownicy to wyróżniki każdego „RS-a”

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Na oklaski zasługuje też silnik 2.0 TSI, którego maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm jest osiągany w bardzo szerokim zakresie obrotów – od 1600 do 4300/min, i który dzięki zwiększonej do 245 KM mocy rozpędza Octavię RS 245 w 6,4 sekundy do 100 km/h. Jak każdy silnik z turbosprężarką na gaz reaguje z niewielkim opóźnieniem, ale tylko podczas przyspieszania z niższych obrotów – w ich górnym zakresie reakcja jest wystarczająco ostra.

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Zmieniono też przekładnię dwusprzęgłową, która teraz jest dostępna z siedmioma przełożeniami. Mamy wrażenie, że działa ona szybciej niż w poprzedniej Octavii, a już z pewnością żwawiej reaguje na zmiany biegów łopatkami przy kierownicy – teraz jazda w trybie manualnym daje nie tylko frajdę, ale na serio pozwala przejąć kontrolę nad skrzynią.

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Octavia RS 245 jest taka, jak można się było spodziewać – bardzo przestronna, wygodna na zwykłych drogach (poza trybem RS), szybka w sprincie i w zakrętach (dzięki „szperze”). Nam nie „przypasowały” jedynie kubełkowe fotele (już w standardzie obszyte skórą i alcantarą), które wyglądem obiecują wiele, ale podczas sportowej jazdy zapewniają mizerne podparcie boczne. Jednak jeśli na Twojej trasie z domu do pracy nie ma toru Vallelunga, możesz się tym nie przejmować. 

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245
Dane producenta SKODA OCTAVIA RS 245
Cena 137 120 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
245 KM
5000-6700/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
370 Nm
1600-4300/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 7-bieg. przekł. dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 6,6 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 146 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4689 x 1814
x 1448 mm, rozstaw osi 2680 mm, masa własna 1465 kg, pojemność bagażnika 590/1580 l, pojem- ność zbiornika paliwa 50 l.