[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Octavia RS iV (Genewa 2020)

Skoda Octavia RS iV debiutuje podczas wirtualnych w tym roku targów motoryzacyjnych w Genewie.

2020-03-03
Skoda Octavia RS iV Skoda Octavia RS iV

Podczas prezentacji online, spowodowanej odwołaniem salonu samochodowego w Genewie, Skoda zaprezentowała światu model Skoda Octavia RS iV. To nowa generacja sportowej wersji bestsellerowego modelu, która po raz pierwszy otrzymała aż trzy rodzaje napędu do wyboru.

Będą to silniki znane z pokazanych również niedawno Volkswagenów Golf GTI, GTD i GTE. Jednym z nich jest oczywiście napęd hybrydowy typu plug-in, który znajdziemy właśnie w Skodzie Octavii RS iV. Zobaczmy, co kryje się za tym oznaczeniem.

Skoda Octavia RS iV - nadwozie

Dwadzieścia lat po debiucie pierwszego modelu Octavia z emblematem RS, Skoda otwiera nowy rozdział w historii swojego bestsellera, wprowadzając na rynek pierwszą wersję z napędem hybrydowym typu plug-in o mocy systemowej 180 kW (245 KM).

Zastosowanie najnowszych technologii i połączenie silnika spalinowego z elektrycznym pozwala Skodzie Octavii RS iV wykazywać prawdziwie sportowy charakter, oferując jednocześnie niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2.

Skoda Octavia RS iV

Skoda Octavia RS iV dostępna będzie w dwóch wersjach nadwozia: jako klasyczny liftback oraz pojemne kombi. Uwagę zwracają stylowe elementy nadwozia takie jak czarna ramka grilla i sportowy zderzak z dużymi wlotami powietrza oraz charakterystycznymi czarnymi detalami.

Dodatkowo sportowy charakter auta podkreślają duże aluminiowe obręcze kół ze stopów lekkich, dyfuzory z przodu i z tyłu, a także spojler umieszczony na pokrywie bagażnika w Liftbacku oraz tylnej krawędzi dachu w wersji Combi.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

Skoda Octavia RS iV – sportowa hybryda

Skoda Octavia RS iV będzie pierwszym usportowionym modelem produkcyjnym w gamie czeskiej marki, pod którego maską kryją się dwa silniki – spalinowy i elektryczny. W zależności od sytuacji i wybranego trybu jazdy pracują one indywidualnie lub w połączeniu, dając maksimum korzyści zapewnianych przez silnik elektryczny i silnik spalinowy.

Znajdujący się w samochodzie akumulator, magazynujący 13 kWh energii, można będzie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej, a na jednym ładowaniu możliwe będzie pokonanie w trybie bezemisyjnym dystansu dochodzącego do 60 kilometrów.

Skoda Octavia RS iV

Hybrydowym napędem Skody Octavii RS iV będzie połączenie 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI, który współpracować będzie z silnikiem elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego, mieszczącego 13 kWh.

Maksymalna moc systemowa wynieść ma 245 KM, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Parametry nie rzucają może na kolana, w porównaniu do lżejszych odmian benzynowych, ale w tym przypadku korzyści są zgoła inne.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

Jedną z nich jest charakterystyka momentu obrotowego elektrycznego silnika, która pozwoli na wykonywanie dynamicznych przyspieszeń bez czekania na reakcję turbiny. Druga to z kolei możliwość pokonania większego dystansu wyłącznie w trybie bezemisyjnym.

To wszystko, wspólnie z wysokim maksymalnym momentem obrotowym o wartości 400 Nm, pozwoli hybrydowej Skodzie Octavii RS iV przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 225 km/h.

Skoda Octavia RS iV

Skoda Octavia RS – nie tylko hybryda

Skoda planuje wprowadzić szeroki wybór napędów do nowej Octavii RS. Oprócz wspomnianej już hybrydy plug-in będą to silniki TSI oraz TDI.

Będzie to benzynowe 2.0 TSI o mocy 245 KM i momencie obrotowym 370 Nm z Golfa GTI. Przy mocy podobnej do tej z wersji hybrydowej, ale bez baterii i silnika elektrycznego, auto ważyć będzie nawet o 250 kg mniej, zatem i osiągi będą bliższe temu, co proponowała Skoda Octavia RS 245 poprzedniej generacji – tam sprint do „setki” trwał 6,6 sekundy.

Będzie także dostępny diesel 2.0 TDI z Golfa GTD. Jego moc maksymalna to 200 KM, ale moment obrotowy sięgać będzie aż 400 Nm, co zwiastuje dobre przyspieszenie i niezłą elastyczność jednostki. Skoda nie zdecydowała się na wykorzystanie jednostki 2.0 TDI twin-turbo, która mając 240 KM i 500 Nm, z powodzeniem napędza Skodę Kodiaq RS.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 750 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>