[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Octavia RS stuningowana przez ABT

Znana firma tuningowa ABT poddała tuningowym przeróbkom Skodę Octavię RS w nadwoziu kombi. Oto efekty.

Michał Szymaczek 2019-04-26
Skoda Octavia RS ABT Skoda Octavia RS ABT

Na rynku niewiele jest samochodów równie praktycznych i pojemnych, jak Skoda Octavia kombi. Auto jest do bólu poprawne, dlatego Czesi przygotowali także mocniejszą, usportowioną wersję RS.

Octavia RS kombi może być napędzana silnikiem 2.0 TSI, który generuje moc 245 koni mechanicznych oraz pokaźny moment obrotowy na poziomie 370 niutonometrów. W takiej odmianie na sprint od zera do „setki” to rodzinne usportowione kombi potrzebuje zaledwie 6,7 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 250 km/h.

Nie wszystkim to jednak wystarcza, zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd auta. Wersja RS ma zmienione to i owo, ale wciąż nie wygląda wystarczająco zadziornie. Zmienić ten stan rzeczy postanowili specjaliści z ABT – tunera wykwalifikowanego w przeróbkach samochodów Grupy VW.

Zobacz także: Skoda Kamiq debiutuje w Polsce

Skoda Octavia RS ABT Skoda Octavia RS ABT

Zacznijmy jednak od napędu, bo i tutaj swoje ręce włożyli niemieccy tunerzy. Bazowy model napędzany był wspomnianym wyżej silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM. To najwięcej, co można otrzymać w salonie Skody. W warsztacie ABT dołożono jednak kilkadziesiąt koni mechanicznych.

Zastosowanie zmienionej elektroniki sterującej pracą silnika pozwoliło wykrzesać z silnika 2.0 TSI dodatkowe pokłady mocy. Dokładniej mówiąc, moc wzrosła o 45 KM do poziomu 290 KM. To już poziom Volkswagena Golfa R. Wzrósł także maksymalny moment obrotowy, który teraz dochodzi do wartości 410 Nm.

ABT nie podaje, jak dokładnie na osiągi modelu wpłynęło jego wzmocnienie, ale z pewnością udało się uciąć kilka dziesiątych części sekundy. Przyrost mocy i momentu obrotowego będzie odczuwalny podczas wyprzedzania.

Zobacz także: redaktor "auto motor i sport" polskim jurorem Car of the Year

Skoda Octavia RS ABT Skoda Octavia RS ABT

Ale to nie koniec, bo ABT ma także propozycję dla tych, którzy preferują Skodę Octavię RS w wydaniu wysokoprężnym. Seryjnie montowany jest tu 2-litrowy motor TDI o mocy 184 KM i momencie obrotowym na poziomie 380 Nm. Po kuracji ABT wartości te wzrastają do 210 KM i 420 Nm.

Poza wzmocnieniem jednostek napędowych, inżynierowie ABT przygotowali modyfikacje zawieszenia. Auto jeździ teraz o 25 niżej z przodu i 30 mm z tyłu. Zastosowano też sportowe stabilizatory, dające większą sztywność i lepsze prowadzenie samochodu.

Z zewnątrz zmiany są zauważalne, ale raczej symboliczne. W oczy najmocniej rzucają się nowe felgi, dostępne w rozmiarach o średnicy 18, 19 oraz 20 cali. Nie znamy ceny powyższych przeróbek, ale czego nie robi się dla odczuwania większych emocji w rodzinnym kombi.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 750 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>