[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Scala już w produkcji

Ruszyła produkcja nowej Skody Scala, która niebawem trafi do pierwszych klientów. Ceny poznamy niebawem.

2019-02-11
Skoda Scala w produkcji Skoda Scala w produkcji

Skoda Scala to nowy kompaktowy samochód, wzbogacający coraz szerszą gamę modeli czeskiej marki. Zbudowany na innowacyjnej platformie MQB-A0 samochód rozpoczyna kolejny rozdział w historii producenta.

Jak podaje centrala marki, pierwszy egzemplarz Skody Scali właśnie opuścił linię produkcyjną i wkrótce trafi do właściciela. Można się spodziewać rynkowego sukcesu, bo auto należy do popularnego segmentu kompaktów i z pewnością będzie rozchwytywany przez firmy, ale też przez klientów indywidualnych.

- Dzięki pojawieniu się Skody Scala rozpoczynamy nowy rozdział w historii marki. Jesteśmy w pełni przekonani, że Scala ma ogromne szanse na wprowadzenie powiewu świeżości w segmencie samochodów kompaktowych – mówi Bernhard Maier, Prezes Skoda Auto.

Scala to pierwszy model w portfolio marki, który jest zbudowany na innowacyjnej platformie MQB-A0. Zastosowanie jej pozwala na wykorzystanie zaawansowanych systemów wspierających kierowcę i zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort.

W wyposażeniu Skody Scala znajdą się rozwiązania, dzięki którym Scala stanie się jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie, m.in.:

  • LANE ASSIST,
  • SIDE ASSIST,
  • REAR TRAFFIC ALERT,
  • ADAPTIVE CRUISE.

Scala dostępna będzie również z reflektorami FULL LED.

Zobacz także: Skoda Scala w wersji RS

Skoda Scala w produkcji Skoda Scala w produkcji

Skoda Scala - silniki

Skoda Scala dostępna będzie w trzech wariantach silnikowych. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych i jednego silnika wysokoprężnego (TDI).

Podstawowa jednostka benzynowa w nowej Skodzie Scala to trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 85 kW (115 KM), zaś mocniejszy, czterocylindrowy silnik 1.5 TDI gwarantuje moc 110 kW (150 KM).

Wszystkie warianty posiadają turbodoładowanie oraz spełniają wymogi emisyjne normy Euro 6d TEMP. Każdy z nich ma również zainstalowany system STOP/START  i system odzyskiwania energii z hamowania.

Zobacz także: jak testowane są silniki Skody?

Skoda Scala w produkcji Skoda Scala w produkcji

Skoda Scala - wymiary, bagażnik

Wiadomo już, jakie wymiary ma Skoda Scala. Długość typowa dla kompaktów – 4362 mm. Podobnie jest z szerokością - 1793 mm i wysokością - 1471 mm. Spory będzie rozstaw osi, sięgający 2,65 metra. Da to nie tylko dużą ilość miejsca dla pasażerów, ale też poprawę właściwości jezdnych.

Producent podaje nawet wymiary w kabinie, porównując je do słynącej z przestronności Skody Octavii, która jest nieco przerośniętym kompaktem. Otóż przestrzeń przed kolanami jest identyczna jak w Octavii, miejsce na wysokości łokci jest o zaledwie 2,5 cm węższe, a nad głową pasażerowie będą mieć o 2 mm dalej do sufitu, niż we wspomnianej Octavii.

Na uznanie zasługuje też przestrzeń bagażowa. Jej pojemność będzie jedną z najwyższych w segmencie samochodów kompaktowych, bo wyniesie aż 467 litrów. Po złożeniu tylnych oparć bagażnik urośnie z kolei do pokaźnych 1410 litrów.

Więcej informacji odnośnie cen i specyfikacji modelu na polskim rynku, marka przedstawi w ciągu najbliższych tygodni.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>