[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Superb Combi Scout – uniwersalne kombi

Skoda Superb Combi w uterenowionej wersji Scout jest na europejskim rynku już sześć miesięcy, dołączając do rodziny off-roadowych modeli marki.

MS 2020-03-10
Skoda Superb Combi Scout Skoda Superb Combi Scout

Flagowy model Skody w wersji Scout od czasu wprowadzenia na rynek w 2019 roku na stałe uzupełnił ofertę uterenowionych pojazdów dostępnych w ofercie marki. Model łączy w sobie przestronność typową dla Superba Combi z off-roadowymi atrybutami.

Samochód w standardowym wyposażeniu ma napęd na cztery koła, dodatkowe elementy ochronne nadwozia oraz pakiet na bezdroża z dodatkowymi 15 mm prześwitu. Superb Combi Scout jest dostępny z najmocniejszymi w ofercie producenta silnikami – wysokoprężnym i benzynowym.

Skoda Superb w wersji Scout pojawiła się w sprzedaży w trzecim kwartale 2019 roku. Od tego czasu uterenowiony Superb na dobre wkroczył w szeregi innych modeli Scout, do których należą także: Kodiaq Scout i Karoq Scout. W tym roku pojawi się również nowa generacja modelu Octavia Combi Scout.

Skoda Superb Combi Scout – najważniejsze cechy

Model Superb Scout, dostępny wyłącznie w wersji Combi, posiada wzmocnione nadwozie, napęd na cztery koła i pakiet na bezdroża ze zwiększonym o 15 mm prześwitem, zapewniającym ochronę silnika i podwozia.

Największy bagażnik dla pojazdów w tym segmencie o pojemności od 600 do 1 950 l, jest w stanie pomieścić dużych rozmiarów sprzęt outdoorowy i wspinaczkowy, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu podróży.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

Skoda Superb Combi Scout Skoda Superb Combi Scout

Superb może zostać również wyposażony w hak holowniczy, który pozwoli ciągnąć do 2 200 kg. Pojazd idealnie nadaje się również do holowania łodzi, przyczep konnych, czy kempingowych.
Skoda Superb Combi Scout – napęd 4x4

Napęd na cztery koła w modelu Superb Scout daje komfort podczas jazdy poza asfaltowymi drogami, np. po szutrowych nawierzchniach, błocie pośniegowym czy zaśnieżonych wzniesieniach terenu. Ponadto zapewnia zwiększoną trakcję i stabilność jazdy po asfalcie.

Kiedy przednie koła stracą przyczepność podczas jazdy po asfaltowej nawierzchni, wielopłytkowe sprzęgło hydrauliczne sterowane elektronicznie przekaże automatycznie, w ciągu kilku milisekund, część momentu obrotowego na drugą oś pojazdu. Dzięki temu napęd zostaje utrzymany, a moc przekazana tak, aby zachować jak największe bezpieczeństwo i płynność jazdy, bez konieczności wykonywania przez kierowcę jakichkolwiek dodatkowych czynności.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, na tylną oś może zostać przeniesione do 90 proc. mocy, a do 85 proc. mocy można przenieść na jedno koło pojazdu. Elektroniczna jednostka sterująca umożliwia automatyczną interwencję nawet przy minimalnych zmianach prędkości pomiędzy osiami samochodu. Rejestrowane i przetwarzane są także informacje na temat prędkości obrotowej silnika, położenia pedału gazu, prędkości koła, kąta skrętu, przyspieszenia bocznego i przedniego.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Skoda Superb Combi Scout Skoda Superb Combi Scout

Skoda Superb Combi Scout - nadwozie i design

Skoda Superb Scout łączy elegancki design z off-roadowym charakterem. Samochód ma zaprojektowaną na nowo, powiększoną ramkę grilla, która zachodzi na przedni zderzak i wyróżnia się czarnym podwójnym ożebrowaniem, wykończonym chromowanym obramowaniem.

Superb Scout charakteryzuje się nowymi, przednimi i tylnymi zderzakami w off-roadowej stylizacji, każdy z aluminiową ochroną podwozia. Ponadto dodatkowe plastikowe osłony chronią nadkola, listwy boczne i dolną część drzwi. Relingi dachowe i listwy wokół szyb bocznych są chromowane, a obudowy lusterek lakierowane są w kolorze srebrnym.

18-calowe srebrne obręcze kół ze stopów lekkich Braga mogą opcjonalnie występować w kolorze antracytowym. Superb Combi Scout dostępny jest również w metalizowanym kolorze Tangerine Orange, który przeznaczony jest wyłącznie dla tego modelu.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

Skoda Superb Combi Scout Skoda Superb Combi Scout

Skoda Superb Combi Scout – napęd

Skoda Superb Scout jest dostępna wyłącznie z najmocniejszymi silnikami wysokoprężnymi lub benzynowymi dla tej wersji. Silnik 2.0 TDI zapewnia moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.

Silnik benzynowy 2.0 TSI ma natomiast moc 272 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Oprócz napędu na wszystkie koła, oba warianty są wyposażone standardowo w 7-biegową przekładnię DSG, a ich wydajność zwiększają dodatkowo system Stop/Start i system odzyskiwania energii z hamowania.

Dodatkowy tryb Off-Road w menu Driving Mode Select wspiera jazdę w bardziej ekstremalnych warunkach. Opcjonalnie dostępne jest także zawieszenie adaptacyjne DCC.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout, fot. Michał Szymaczek

Skoda Superb Combi Scout – elementy wyposażenia

Przy podsumowaniu pierwszych sześciu miesięcy modelu Superb Combi Scout na europejskim rynku uwidoczniły się pierwsze trendy dotyczące preferowanych wyborów wyposażenia. Bardzo dużą popularnością cieszą się reflektory Full LED Matrix. Do tej pory aż 93 proc. klientów Skody Superb Scout zdecydowało się na wybór tej technologii dla swojego pojazdu.

Na rynku polskim reflektory Full LED Matrix dostępne są w standardzie. Inne opcje cieszące się popularnością wśród właścicieli tego modelu to: tapicerka z Alcantary, po którą sięga 84 proc. klientów i hak holowniczy montowany w 76 proc. samochodów.

87 proc. spośród klientów modelu zdecydowało się na napęd wysokoprężny 2.0 TDI, podczas gdy 13 proc. wybrało 2.0 TSI. Prawie połowa wszystkich nabywców samochodu Superb Scout zamówiła 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Manaslu. Najpopularniejszym kolorem Skody Superb Scout jest błękit Lava, który wybrało 16 proc. klientów.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 150 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>