REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Superb Scout. Premiera uterenowionego kombi

Rodzina Skody Superb powiększyła się o dwie nowe wersje. Oprócz hybrydy, na specjalnym pokazie w Bratysławie Czesi pokazali uterenowioną Skodę Superb Scout.

2019-05-27
Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout, fot. Michał Szymaczek

Skoda Superb Scout – koncepcja

Moda na SUV-y i wszelkiego rodzaju uterenowione wariacje zwykłych aut sprawiła, że Skoda opracowała wersję Scout również dla swojego flagowego modelu Superb. Auto w wersji kombi debiutuje przy okazji face liftingu modelu i prezentacji hybrydowej Skody Superb iV.

Wersje Scout są w obecnej gamie Skody dostępne dla modeli Fabia i Octavia w nadwoziach kombi oraz dla SUV-ów Karoq i Kodiaq, a niebawem pewnie i dla małego Kamiqa. Przyszedł więc czas na największe kombi w gamie – Skodę Superb.

Skoda określa swój nowy model jako "wielofunkcyjne kombi o zwiększonym prześwicie, z napędem na cztery koła". Nietrudno się nie zgodzić z takim opisem, który w jednym zdaniu podsumowuje to, czym właściwie jest Skoda Superb Scout.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout, fot. Michał Szymaczek

Skoda Superb Scout – nadwozie

Trzeba przyznać, że samochód na żywo prezentuje się lepiej niż na zdjęciach. Subtelne zwiększenie prześwitu – o całe 15 milimetrów – oraz dodanie czarnych nakładek na progi i nadkola sprawiło, że długie na 4,86 metra i szerokie na 1,86 metra kombi wygląda bardziej kompaktowo, a sylwetka wydaje się być bardziej zwarta i zgrabna.

Pomagają w tym również duże, 19-calowe obręcze kół, które są dostępne za dopłatą. Seryjnie montowane są "osiemnastki". Efektu wizualnego dopełniają osłony podwozia, które wykonano jednak z tworzywa imitującego aluminium.

Wspomnieć trzeba jeszcze o unikalnych dla modelu Scout, bardziej masywnych zderzakach, nakładkach na lusterka imitujących aluminium, chromowanych relingach dachowych i ramkach okien czy napisach Scout na błotnikach. Wszystkie te off-roadowe elementy dostępne są w ramach seryjnego pakietu Rough-Road.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout, fot. Michał Szymaczek

Skoda Superb Scout - wnętrze

W kabinie Skody Superb Scout w oczy rzucają się dekoracyjne elementy z tworzywa imitującego drewno oraz specjalna tapicerka foteli, o wzorze dostępnym tylko w tym modelu. Siedzenia z przodu mają w standardzie funkcję podgrzewania. Z kolei tylne zewnętrzne miejsca mogą być podgrzewane w ramach dopłaty.

Wśród opcji znalazło się wiele innych elementów, z których wymienić można przyjemną w dotyku tapicerkę foteli ze skóry i Alcantary, z brązowym kontrastującym przeszyciem, a także pakiet "dobrego snu", zawierającego większe zagłówki przytrzymujące głowę oraz ciepły koc.

Zobacz także: aplikacja mPojazd - dowód i OC w smarftonie

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout, fot. Michał Szymaczek

Skoda Superb Scout – napęd

Skoda Superb Scout jest dostępna w standardzie z napędem na wszystkie koła i wspomnianym pakietem Rough-Road, który poza wizualnymi elementami ma jeszcze w składzie tryb Off-road, wspomagający kierowcę w jeździe poza utwardzonym szlakiem.

Jeśli chodzi o silniki, dla Skody Superb Scout przewidziano dwie jednostki – jedną benzynową i jednego diesla, w swoich najmocniejszych wersjach. Obie współpracują z siedmiostopniowym automatem DSG, wyposażone są w system start/stop oraz układ odzyskiwania energii z hamowania.

I tak, benzynowym motorem jest tu 2-litrowe TSI o mocy 272 koni mechanicznych i momencie obrotowym o maksymalnej wartości 350 niutonometrów. Z kolei diesel to również dwulitrowej pojemności motor TDI, dysponujący mocą 190 KM i momentem obrotowym 400 Nm.

Producent przewiduje, że nawet 10 proc. sprzedaży modelu Superb przypadnie w udziale uterenowionemu Scoutowi. W dobie dużej popularności tego typu aut można nawet przypuszczać, że chętnych będzie nieco więcej.

Skody Superb Scout możemy się spodziewać w sprzedaży bliżej końca roku, a ceny poznamy najpewniej jesienią, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>