[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Skoda Superb Scout - najważniejsze fakty

Co począć jeżeli szukasz samochodu z większym prześwitem, ale nie chcesz jeździć SUV-em? Możesz wybrać uterenowione kombi, takie jak Superb Scout. Oto najważniejsze fakty.

amis 2019-07-27
Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout

Nazwę Scout otrzymują odmiany modeli Skody, które zostały przystosowane do zjazdu z ubitych szlaków. Pierwsza była Octavia Scout, następnie pojawiły się Kodiaq i Karoq w takich wersjach (Scout to najbardziej uterenowiona odmiana tych SUV-ów), a chwilę temu swój debiut miał Superb kombi. Co sprawia, że stał się "skautem"?

1. Napęd

Skodę Superb można kupić z napędem na przednie lub na cztery koła, jednak jej odmianę Scout - tylko w wersji czteronapędowej. Oznacza to, że każdy taki samochód ma inteligentnie sterowany napęd na cztery koła, który dzięki sprzęgłu wielopłytkowemu, umieszczonemu przy tylnej osi, w czasie rzeczywistym rozdziela siłę napędową między obie osie. Aby Scout był sprawny w terenie samochód otrzymał także nory tryb jazdy, nazwany Off-road. Dzięki niemu silnik, przekładnia, napęd i układ stabilizacji toru jazdy zmieniają swoją charakterystykę pracy, po to, aby zapewnić najlepsze zdolności w terenie.

2. Silniki

Sytuacja jest podobna jak w przypadku napędu, bo Superba można kupić w wieloma silnikami, ale Superba Scouta tylko z tymi najmocniejszymi. W ofercie są dzisiaj jedynie 2-litrowy silnik TSI o mocy 272 KM oraz 2-litrowy diesel TDI o mocy 190 KM. Ona seryjnie łączone są z dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Skoda Superb Scout

3. Stylizacja

Superb w wersji Scout występuje jedynie jako kombi. Uterenowioną odmianę wyróżniają nie tylko oznaczenia "Scout" na przednich nadkolach, ale przede wszystkim większy prześwit - Superb otrzymał tzw. pakiet na bezdroża, w ramach którego oferowane jest zawieszenie z innymi sprężynami i ze sztywniejszymi amortyzatorami, ale co ważniejsze zmiana ta sprawiła, że samochód zawieszony jest o 15 mm wyżej niż standardowy Superb. Samochód ma też plastikowe nakładki na nadkolach, sprawiające, że auto optycznie wygląda na szersze, a także nowe przedni i tylny zderzak - są one srebrne i wyglądają bardzo solidnie, dzięki czemu Superbowi nie straszna jest jazda po wertepach. Samochód otrzymał też kilka typowo stylistycznych smaczków - relingi dachowe i lusterka są w nim lakierowane na srebrno.

Skoda Superb Scout

4. Wnętrze

Scout ma te same cechy co każdy Superb - co oznacza eleganckie i bardzo przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i logicznie rozmieszczone wszystkich funkcje, ma również zalety Superba kombi, bo jego bagażnik jest ogromny. Scout dorzuca jednak tez coś od siebie - tylko ta odmiana ma listwy dekoracyjne przypominające drewno i tylko w tej odmianie znajdziemy tego rodzaju tapicerkę z alcantary. Całość sprawia, że Scout naprawdę się wyróżnia.

Skoda Superb Scout