[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Superb iV. Znamy ceny pierwszej hybrydowej Skody

Skoda Superb debiutuje w wersji hybrydowej plug-in, oznaczonej jako Superb iV. Auto wchodzi do sprzedaży, a my znamy już ceny.

Michał Szymaczek 2019-12-06
Skoda Superb iV Skoda Superb iV

Superb iV to pierwsza Skoda, pod której maską kryją się dwa silniki – spalinowy i elektryczny. W zależności od sytuacji i wybranego trybu jazdy pracują one indywidualnie lub w połączeniu, a do tego auto może podróżować przez kilkadziesiąt kilometrów w trybie czysto elektrycznym.

Flagowy samochód Skody dostępny jest w poziomach wyposażenia Ambition oraz Style, dodatkowo z bogatymi pakietami wyposażenia w standardzie, a także w usportowionej wersji Sportline i nastawionej na luksus odmianie Laurin&Klement.

Skoda Superb iV – silnik i zasięg

W Skodzie Superb iV wykorzystany został napęd z Volkswagena Passata GTE, jednak dokonano w nim kilku istotnych zmian, jak na przykład akumulator o większej pojemności.

Pod maską Skody Superb iV pracuje jednostka benzynowa TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 156 KM, która współpracuje z mocnym silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. Łączna moc systemowa, przy wykorzystaniu pełnych możliwości obu motorów, sięga przyzwoitych 218 KM, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm.

Zobacz także: przełomowy model Volkswagena, o którym mało kto wiedział

Skoda Superb iV Skoda Superb iV, fot. Michał Szymaczek

W Skodzie Superb iV wykorzystano akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, czyli o 4 kWh więcej niż we wspomnianym Passacie GTE. Pozwala to na pokonanie nawet 62 kilometrów w trybie elektrycznym – według normy WLTP.

Korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego Superb iV przyspiesza od 0 do 60 km/h w 5 sekund. Odbywa się to niemal bezszelestnie. Niemal, ponieważ dla bezpieczeństwa pieszych auto ma zamontowany generator dźwięku E-Noise.

Po zużyciu prądu samochód zachowuje się jak klasyczna hybryda, natomiast uzupełnienie zapasu energii elektrycznej z wykorzystaniem wallboxa trwać ma około 3,5 godziny. W sam raz, żeby podłączyć auto w służbowym garażu w czasie pracy lub przez noc w domu.

Do wspomnianych 62 kilometrów dodać trzeba zasięg silnika spalinowego. Tu producent obiecuje łącznie nawet 930 kilometrów na pełnym akumulatorze i pełnym baku, mieszczącym 50 litrów benzyny bezołowiowej.

Zobacz także: niezwykły pojedynek - KITT kontra GMC Drużyny A

Skoda Superb iV Skoda Superb iV, fot. Michał Szymaczek

Skoda Superb iV – systemy multimedialne

Wszystkie wersje Skody Superb iV wyposażone są w najnowszej generacji multimedialne systemy infotainment, systemy wspomagania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa. Na ekranie nowego Superba iV można na przykład wyświetlić dane dotyczące zużycia energii, poziomu naładowania akumulatora i energii odzyskiwanej z hamowania.

Model oferuje w standardzie system nawigacji Amundsen z 8-calowym ekranem dotykowym, obsługą głosową i WiFi. Dzięki zintegrowanej karcie eSIM z pakietem danych samochód jest zawsze online, a obliczanie trasy oraz przekazywanie informacji o ruchu drogowym odbywa się w czasie rzeczywistym. Dostęp do obsługi aplikacji mobilnych Android Auto i Carplay zapewnia funkcja SmartLink+.

Skoda Super iV – wyposażenie

Hybrydowy wariant Skody Superb oferuje bogate wyposażenie już w standardzie. Podstawowa wersja Ambition obejmuje m.in.:

  • nawigację AMUNDSEN z 8-calowym ekranem dotykowym,
  • obsługą głosową i Wi-Fi,
  • adaptacyjne reflektory LED Top Matrix,
  • tylne światła LED TOP,
  • automatyczną dwustrefową klimatyzację Climatronic,
  • zawieszenie adaptacyjne DCC,
  • tempomat,
  • funkcję FRONT ASSIST,
  • system łączności SmartLink+.

Ponadto w podstawowym wyposażeniu znajdują się kabel do ładowania z gniazda domowego 230 V/10 A oraz kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania do 3,6 kW.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

Skoda Superb iV Skoda Superb iV

Wersja Style oferuje w standardzie m.in.: bezkluczykowy system obsługi samochodu KESSY FULL, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, podgrzewane fotele przednie czy dźwiękochłonne przednie boczne szyby.

Wariant Sportline posiada sportowe fotele przednie, tapicerkę z Alcantary, trójramienną skórzaną wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany przełożeń oraz pakiet oświetlenia wewnętrznego LED AMBIENTE.

Najbogatsza wersja nowej Skody Superb iV Laurin&Klement w wyposażeniu standardowym zapewnia: systemy bezpieczeństwa LANE ASSIST, SIDE ASSIST i REAR TRAFFIC ALERT, trójstrefową klimatyzację elektroniczną CLIMATRONIC, 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz Skoda SOUND SYSTEM.

Skoda Superb iV – ceny

Na koniec ceny. Superb iV będzie dostępny w dwóch wariantach nadwozia – Limousine i Combi. Różnica między nimi wynosi 2700-2750 złotych. Obecnie uruchomiona jest promocja, w której auta są tańsze o 4000 złotych. Poniżej podajemy ceny w promocji, dla modelu w nadwoziu Limousine.

  • Skoda Superb iV Ambition – od 147 850 zł
  • Skoda Superb iV Style – od 155 150 zł
  • Skoda Superb iV Sportline – od 162 250 zł
  • Skoda Superb iV Laurin&Klement – od 172 350 zł

Dla porównania, napędzana klasycznym silnikiem spalinowym Skoda Superb, w porównywalnej wersji wyposażenia Ambition, kosztująca tyle co bazowa hybryda (147 850 zł) oferuje silnik 2,0 TSI o mocy 272 KM i napęd 4x4.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 150 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>