[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Skoda Trailer Assist – jak to działa?

System Skoda Trailer Assist ma za zadanie pomóc kierowcy w manewrowaniu podczas jazdy z przyczepą. Producent wyjaśnia, jak działa ten system.

MS 2018-09-03
Skoda Trailer Assist Skoda Trailer Assist, fot. Skoda

Wakacje z przyczepą gwarantują niezależność i dostęp do wyjątkowych miejsc w wybranym momencie, bez względu na plan wycieczki. Umożliwiają także przewożenie przedmiotów i sprzętów, które nie zmieszczą się w samochodzie. Dzięki nowoczesnym systemom ułatwiającym holowanie i manewrowanie przyczepą, coraz więcej kierowców decyduje się na tego rodzaju podróżowanie.

Chcąc wyeliminować wyzwania związane z parkowaniem i poprawić komfort, Skoda wprowadziła funkcję TRAILER ASSIST, pomagającą w manewrowaniu autem z przyczepą.

Dzięki podróżowaniu z przyczepą kempingową kierowca może zatrzymać się w dowolnym momencie podróży, w wybranym punkcie widokowym, spędzając noc w malowniczym otoczeniu, z dala od zgiełku miasta. Przyczepy towarowe umożliwiają z kolei przewożenie większej liczby przedmiotów i sprzętów, które nie mieszczą się w samochodzie.

Aby uniknąć stresu związanego z parkowaniem i manewrowaniem w trudnych warunkach, na wąskich i krętych uliczkach lub zatłoczonych parkingach, Skoda w wybranych modelach wprowadziła systemy wspomagania kierowcy, zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy.

System TRAILER ASSIST, dostępny w modelach Skoda Octavia i Kodiaq, ma na celu ułatwić parkowanie z przyczepą. System asystujący kierowca uruchamia wrzucając wsteczny bieg i naciskając przycisk asystenta parkowania.

Zadaniem kierowcy jest ustawienie odpowiedniego kąta cofania za pomocą przycisku do regulacji lusterek bocznych. Obraz z tylnej kamery wyświetla się na wyświetlaczu systemu Infotainment.

Następnie kierowca powinien delikatnie dodać gazu, a elektroniczny system samodzielnie wybiera najlepszy kąt skrętu kierownicy, pozwalający bezpiecznie manewrować pojazdem z przyczepą. Kierowca może na bieżąco korygować tor jazdy, a dopóki nie wykona żadnego ruchu dżojstikiem, auto porusza się w linii prostej.

Samochody marki Skoda mogą być wyposażone w elektronicznie zwalniany, odchylany zaczep holowniczy. Maksymalna masa całkowita przyczepy nie może przekraczać 2,5 tony w zależności od modelu i wersji silnikowej. TRAILER ASSIST współpracuje z przyczepami zamocowanymi w odległości do 12 metrów, licząc od haka holowniczego do środkowego punktu osi, zamocowanymi na dyszlach w kształcie „V” lub „I”.

Aby w trakcie manewrowania na parkingu uniknąć wgnieceń, stłuczek czy otarć karoserii, funkcja MANOEUVRE ASSIST, bazująca na tylnych czujnikach parkowania i elektronicznych systemach stabilizacji toru jazdy przy niskich prędkościach, wysyła wizualne lub dźwiękowe sygnały ostrzegawcze kierowcy w przypadku, gdy kąt pomiędzy przyczepą a pojazdem jest zbyt duży, a w skrajnych sytuacjach samodzielnie hamuje samochód.