[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Skoda Trailer Assist – jak to działa?

System Skoda Trailer Assist ma za zadanie pomóc kierowcy w manewrowaniu podczas jazdy z przyczepą. Producent wyjaśnia, jak działa ten system.

MS 2018-09-03
Skoda Trailer Assist Skoda Trailer Assist, fot. Skoda

Wakacje z przyczepą gwarantują niezależność i dostęp do wyjątkowych miejsc w wybranym momencie, bez względu na plan wycieczki. Umożliwiają także przewożenie przedmiotów i sprzętów, które nie zmieszczą się w samochodzie. Dzięki nowoczesnym systemom ułatwiającym holowanie i manewrowanie przyczepą, coraz więcej kierowców decyduje się na tego rodzaju podróżowanie.

Chcąc wyeliminować wyzwania związane z parkowaniem i poprawić komfort, Skoda wprowadziła funkcję TRAILER ASSIST, pomagającą w manewrowaniu autem z przyczepą.

Dzięki podróżowaniu z przyczepą kempingową kierowca może zatrzymać się w dowolnym momencie podróży, w wybranym punkcie widokowym, spędzając noc w malowniczym otoczeniu, z dala od zgiełku miasta. Przyczepy towarowe umożliwiają z kolei przewożenie większej liczby przedmiotów i sprzętów, które nie mieszczą się w samochodzie.

 

Aby uniknąć stresu związanego z parkowaniem i manewrowaniem w trudnych warunkach, na wąskich i krętych uliczkach lub zatłoczonych parkingach, Skoda w wybranych modelach wprowadziła systemy wspomagania kierowcy, zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy.

System TRAILER ASSIST, dostępny w modelach Skoda Octavia i Kodiaq, ma na celu ułatwić parkowanie z przyczepą. System asystujący kierowca uruchamia wrzucając wsteczny bieg i naciskając przycisk asystenta parkowania.

Zadaniem kierowcy jest ustawienie odpowiedniego kąta cofania za pomocą przycisku do regulacji lusterek bocznych. Obraz z tylnej kamery wyświetla się na wyświetlaczu systemu Infotainment.

Następnie kierowca powinien delikatnie dodać gazu, a elektroniczny system samodzielnie wybiera najlepszy kąt skrętu kierownicy, pozwalający bezpiecznie manewrować pojazdem z przyczepą. Kierowca może na bieżąco korygować tor jazdy, a dopóki nie wykona żadnego ruchu dżojstikiem, auto porusza się w linii prostej.

Samochody marki Skoda mogą być wyposażone w elektronicznie zwalniany, odchylany zaczep holowniczy. Maksymalna masa całkowita przyczepy nie może przekraczać 2,5 tony w zależności od modelu i wersji silnikowej. TRAILER ASSIST współpracuje z przyczepami zamocowanymi w odległości do 12 metrów, licząc od haka holowniczego do środkowego punktu osi, zamocowanymi na dyszlach w kształcie „V” lub „I”.

Aby w trakcie manewrowania na parkingu uniknąć wgnieceń, stłuczek czy otarć karoserii, funkcja MANOEUVRE ASSIST, bazująca na tylnych czujnikach parkowania i elektronicznych systemach stabilizacji toru jazdy przy niskich prędkościach, wysyła wizualne lub dźwiękowe sygnały ostrzegawcze kierowcy w przypadku, gdy kąt pomiędzy przyczepą a pojazdem jest zbyt duży, a w skrajnych sytuacjach samodzielnie hamuje samochód.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 37 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY