[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

Skoda Vision E - pierwsza Skoda na prąd

Skoda Vision E to pierwszy w historii koncepcyjny model Skody napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym. 

MS 2017-08-31
Skoda Vision E Skoda Vision E

Na Międzynarodowych Targach Samochodowych we Frankfurcie Skoda zaprezentuje swój pierwszy w historii koncepcyjny model napędzany wyłączenie energią elektryczną, czyli Vision E.

Swoją premierę miał w Szanghaju, natomiast we Frankfurcie zobaczymy jego kolejną wersję, rozwiniętą i ulepszoną. Teraz na przykład Vision E ma drzwi pozbawione słupka B, otwierające się przeciwlegle.

Wygląd modelu Vision E jest zapowiedzą elementów designu, które będą charakterystyczne dla przyszłych elektrycznych modeli w gamie Skody. A tych będzie więcej, bo oprócz pozycjonowanego między modelami Karoq i Kodiaq fabrycznego wariantu prototypu Vision E, Skoda wprowadzi również mniejszy model.

Skoda Vision E Skoda Vision E

Ten wielkością ma być zbliżony do Skody Rapid Spaceback, a konstrukcyjnie będzie bliźniakiem Volkswagena I.D. Nieoficjalne przecieki sugerują, że miałby się nazywać... Felicia E, co byłoby ciekawym powrotem to tej nazwy, stosowanej już w historii marki dwukrotnie - w latach 1959-1964 oraz 1994-2001.

Wróćmy jednak do Vision E. Jego produkcyjna wersja ma być oferowana w "przystępnej cenie". Co to oznacza? Guido Haak, jeden z wysoko postawionych przedstawicieli Skody przyznał w wywiadzie dla serwisu Autocar, że kosztująca 35 tys. dolarów Tesla Model 3 nie jest "autem elektrycznym dla każdego". To pułap plasujący ją na cenowym poziomie aut premium. 

Skoda Vision E Skoda Vision E

Haak dodał, że elektryczne Skody nie będą rywalizować z Teslą, bo będą bardziej przystępne cenowo. Głównymi kryteriami, jakimi producent chce się kierować, jest właśnie rozsądna cena, dobry zasięg, wygląd, systemy wspomagające kierowcę oraz przyjemność z jazdy.

Przy długości 4668 mm, szerokości 1924 mm i wysokości 1951 mm, Vision E robi imponujące wrażenie. Dzięki bardzo dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu aż 2851 mm, konstruktorom udało się stworzyć przestronne i komfortowe wnętrze.

Skoda Vision E Skoda Vision E

Dzięki zastosowanemu typowi napędu można było wyeliminować z kabiny środkowy tunel, zapewniając większą ilość miejsca dla osób siedzących z przodu i z tyłu.

Elektryczne silniki o mocy 306 KM napędzają wszystkie cztery koła pojazdu. Vision E wyróżnia się ponadto wśród samochodów elektrycznych swoimi osiągami: dysponuje zasięgiem aż 500 km i jest w stanie osiągnąć prędkość nawet 180 km/h.

Skoda Vision E Skoda Vision E

Samochód ma też możliwość autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. Oznacza to, że na trasach szybkiego ruchu Vision E potrafi samodzielnie przyspieszyć, spowolnić, sterować kierownicą a nawet omijać przeszkody.

Więcej szczegółów poznamy już za niespełna dwa tygodnie, podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.