REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Vision X (Genewa 2018)

Na salonie samochodowym w Genewie Skoda pokazuje koncepcyjny model Vision X. Auto jest hybrydą, przy czym silnik spalinowy może pracować na benzynie lub... gazie CNG.

2018-03-07
Skoda Vision X (Genewa 2018) Skoda Vision X (Genewa 2018)

Modelem Vision X Skoda prezentuje swoją wizję dalszego rozwijania gamy modelowej, w której ma już dwa SUV-y. Niebawem dołączy do nich kolejny, który ma być blisko spokrewniony z Seatem Arona oraz niezaprezentowanym jeszcze Volkswagenem T-Cross.

Vision X to model koncepcyjny, który zapowiada odświeżenie linii stylistycznej marki, ale też nadejście nowych napędów. Chodzi o układy hybrydowe i elektryczne, jakich Skoda nie ma jeszcze w swojej ofercie.

Skoda Vision X (Genewa 2018) Skoda Vision X (Genewa 2018)

Skoda Vision X jest modelem bardzo nietypowym, bo do napędu crossovera wykorzystane jest dość zaskakujące połączenie - paliwem jest nie tylko benzyna, ale i gaz CNG. Oczywiście silnik spalinowy współpracuje tu z elektrycznym.

Skoda Vision X (Genewa 2018) Skoda Vision X (Genewa 2018)

Model Vision X wyposażony jest w 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik TSI G-TEC z turbodoładowaniem. Hybrydowy układ napędowy koncepcyjnego modelu Skody zapewnia maksymalną moc na poziomie 96 kW (130 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm.

Jeden ze zbiorników gazu ziemnego znajduje się pod tylnym siedzeniem, drugi za tylną osią pojazdu. CNG napędza przednią oś, z kolei silniki elektryczne - tylną. 

Skoda Vision X (Genewa 2018) Skoda Vision X (Genewa 2018)

Vision X to również pierwszy pojazd Skody z napędem na wszystkie koła bez wału przegubowego. Ma to wyraźne zalety, jak niższa masa, która przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i energii, a także więcej miejsca w kabinie.

Skoda Vision X (Genewa 2018) Skoda Vision X (Genewa 2018)

Dzięki rekuperacji akumulator litowo-jonowy ładuje się podczas hamowania i toczenia. W ten sposób energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i wykorzystywana do późniejszej jazdy. Dzięki zastosowaniu dodatkowego zbiornika paliwa, samochód ma zasięg do 650 kilometrów. Silnik elektryczny uruchamia się tylko w razie potrzeby.

Parametry hybrydowego napędu zapewniają crossoverowi Skody przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy, zaś maksymalna prędkość pojazdu wynosi 200 km/h. 

Skoda Vision X (Genewa 2018) Skoda Vision X (Genewa 2018)

Przypomnijmy, że elektryfikacja gamy modeli Skody rozpocznie się w 2019 r. od wprowadzenia Skody Superb z napędem hybrydowym typu plug-in. Do 2025 roku natomiast marka rozszerzy ofertę modeli zarówno hybrydowych, jak i tych zasilanych energią elektryczną.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>