Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda notuje wzrost sprzedaży i zysków

Skoda Auto zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów.

2021-05-14
Skoda Octavia iV materiały prasowe
Skoda Octavia iV

Przychody ze sprzedaży Skody wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1% wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9%. Marka kontynuuje tym samym sukcesy wyników sprzedażowych drugiej połowy 2020 roku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

– Rozpoczęliśmy rok bardzo dobrze i możemy spojrzeć wstecz na doskonałe wyniki pierwszego kwartału, które osiągnęliśmy pomimo trudności spowodowanych pandemią i niedoborem półprzewodników. Chciałbym podziękować całemu zespołowi Skody, naszemu partnerowi społecznemu KOVO, a także importerom i dealerom za ich niezwykłe zaangażowanie. Na najbliższe miesiące patrzymy z optymizmem. Pierwsze egzemplarze całkowicie elektrycznego SUV-a Enyaq iV zostały dostarczone do klientów, a popyt przekracza nasze oczekiwania. Zaprezentowaliśmy również kilka fantastycznych nowości, w tym nową generację modelu Fabia. Nasz niedawno uruchomiony program NEXT LEVEL EFFICIENCY nie tylko przeciwdziała negatywnym skutkom pandemii i zmniejszenia liczby dostaw, ale także stawia Skodę na silniejszej pozycji wobec konkurencji w dłuższej perspektywie czasowej – wyjaśnia Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.

– Zwiększyliśmy nasze dostawy o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To wielki sukces, biorąc pod uwagę trudne warunki. Mocny początek roku świadczy o tym, że nasza nowoczesna i atrakcyjna gama modeli jest bardzo dobrze odbierana przez klientów. Jestem przekonany, że przez cały rok przyciągniemy do naszej marki wielu nowych konsumentów. Na początku maja zaprezentowaliśmy czwartą generację modelu Fabia, a w kwietniu premierę świętowała odświeżona wersja modelu Kodiaq. W Indiach wprowadzamy na rynek pierwszego kompaktowego SUV-a, czyli model Kushaq, a w Chinach pojawił się model Octavia PRO – dodaje Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. Sprzedaży i Marketingu.

Znakomite wyniki sprzedażowe Skody z I kw. 2021 r.

Skoda Auto kontynuuje pozytywne wyniki sprzedażowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Od stycznia do marca 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 4,1% w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnęły 5,049 miliardów euro, a zysk operacyjny zwiększył się do 448 milionów euro. Rentowność sprzedaży kształtuje się na wysokim poziomie 8,9%. To znacznie więcej, niż dane z tego samego okresu ubiegłego roku, na które negatywny wpływ miało wstrzymanie produkcji związane z pandemią COVID.

Od stycznia do marca Skoda Auto dostarczyła klientom na całym świecie 249 600 pojazdów (pierwszy kwartał 2020: 232 900 pojazdów; + 7,2%).

W Europie Zachodniej marka odnotowała 111,6 tys. dostaw w pierwszym kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 4,6% (od stycznia do marca 2020 roku: 106,7 tys. pojazdów). Skoda zwiększyła również dostawy w Niemczech, drugim co do wielkości jednolitym rynku, o 2,3% w porównaniu do ubiegłego roku, czyli do 36 600 pojazdów (od stycznia do marca 2020 roku: 35 800 pojazdów). Marka osiągnęła dwucyfrowy wzrost we Włoszech (8600 pojazdów; + 39,2%), Francji (8600 pojazdów; + 44,3%), Hiszpanii (6300 pojazdów; 32,8%) i Belgii (5500 pojazdów; + 10,6%).

W Europie Środkowej Skoda dostarczyła 46 900 pojazdów w pierwszym kwartale bieżącego roku, kontynuując sukces z tego samego okresu zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 46 900 pojazdów).

W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 10 200 pojazdów od stycznia do marca, co oznacza wzrost o 17,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 8700 pojazdów).

W Rosji Skoda odnotowała 22 800 dostaw do klientów w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 8,6% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 21 000 pojazdów).

W Chinach, największym jednolitym rynku marki na świecie, dostawy do klientów spadły o 9,3% do 26 300 pojazdów w pierwszym kwartale (od stycznia do marca 2020 roku: 29 000 pojazdów).

W Indiach dostawy do klientów wzrosły od stycznia do marca do 3200 pojazdów, czyli o 4,1% w porównaniu do poprzedniego roku (od stycznia do marca 2020: 3100 pojazdów).

W Turcji Skoda odnotowała największy wzrost dostaw pojazdów do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2021 roku. Przy 9800 egzemplarzach producent samochodów odnotował w tym regionie wzrost o 162,1% w stosunku do ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 3 800 pojazdów).

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>