[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda otwiera własne centrum testów zderzeniowych

Skoda Auto otwiera nowoczesne laboratorium testów zderzeniowych dla aut z napędem konwencjonalnym oraz elektrycznym.

2020-03-12
Test zderzeniowy Skody Centrum testów zderzeniowych Skody

Skoda Auto uruchomiła nowoczesne laboratorium testów zderzeniowych w pobliżu swojej głównej fabryki w Mladá Boleslav. Centrum zostało przystosowane do przeprowadzania wszystkich znanych testów zderzeniowych i odpowiada najnowszym wymogom europejskiej organizacji ds. oceny bezpieczeństwa Euro NCAP.

Innowacyjne systemy oświetleniowe LED i najnowocześniejsza technologia kamer zastosowane w laboratorium umożliwiają wysokiej jakości rejestrację testów zderzeniowych oraz gwarantują znaczną oszczędność energii. Skoda stworzyła także oddzielną przestrzeń do obsługi samochodów elektrycznych po teście zderzeniowym. W nowych laboratoriach ocenie bezpieczeństwa pasywnego będą podlegać zarówno modele Skody jak i inne modele Grupy Volkswagen.

- Nowe laboratorium testów zderzeniowych pozwala nam jeszcze bardziej kompleksowo i realistycznie symulować potencjalne wypadki, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej przygotowywać nasze pojazdy pod względem ich bezpieczeństwa. Ośrodek spełnia ponadto wszystkie wymogi techniczne dotyczące testów samochodów elektrycznych. W kolejnych latach planujemy ciągły rozwój w tym obszarze. Otwierając laboratorium, Skoda po raz kolejny bierze na siebie część odpowiedzialności za wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkich samochodów w ramach Grupy Volkswagen – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.

Nowe laboratorium Skody jest ponad dwukrotnie większe od poprzedniego centrum testowego. Sama hala testów zderzeniowych ma ponad 180 m długości. Oddzielna przestrzeń jest specjalnie wyposażona dla pojazdów elektrycznych. W celu zaspokojenia zapotrzebowania na testy samochodów zeroemisyjnych hala będzie w najbliższych latach stopniowo rozbudowywana.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

Centralnym punktem laboratorium Skody jest elektryczny układ napędowy, który na całkowitej długości toru umożliwia przyspieszenie dwóch pojazdów o łącznej masie 3,5 tony do maksymalnej prędkości 65 km/h lub jednego pojazd o tej samej masie do prędkości 120 km/h. Do innych urządzeń testowych należy nowoczesna platforma „Flying Floor”, służąca do przeprowadzenia testu zderzenia bocznego ze słupem oraz statyczny symulator dachowania.

Oprócz tego w laboratorium znajdują się bariery do testu zderzenia czołowego, pojazd z barierą do testu zderzenia tylnego, a także prowadzone są testy typu car-to-car, zgodne z aktualnie obowiązującymi wymogami ustanowionymi przez Euro NCAP.

W testach zderzeniowych zachowanie pasażerów symuluje dziewięć dorosłych manekinów o różnych rozmiarach oraz cztery dziecięce. Wyniki testów rejestrowane są w jakości HD przez dwadzieścia kamer statycznych i trzydzieści pokładowych. W celu uzyskania optymalnej jakości obrazu, Skoda wykorzystuje systemy oświetleniowe w technologii LED. Technologia ta pozwala na dokonanie nagrań o wyższej jakości, a także na oszczędność energii na poziomie 40 proc. i wysoki poziom stabilności termicznej.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>