Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda po raz kolejny obsługuje Tour de France

Skoda odsłania kulisy pracy zespołu serwisowego marki podczas Tour de France. Zadaniem zespołu serwisowego Skody jest codzienna obsługa 250 samochodów.

2021-07-16
Skoda z Tour de France Materiały prasowe
Skoda z Tour de France

Dziewięćdziesiąt procent z tych 250 pojazdów nich to auta marki Skoda, takie jak Enyaq iV, Octavia, Octavia iV oraz Superb iV. Resztę stanowią samochody dostawcze innych marek Grupy Volkswagen. Serwisanci opiekują się ponadto pojazdami Skody wykorzystywanymi przez ekipy kolarskie. Pracują codziennie w innej lokalizacji, pod presją czasu mierząc się z wymagającymi wyzwaniami. Ciężka praca łączy się jednak z ich wielką pasją do motoryzacji. Niektórzy członkowie zespołu obsługują pojazdy Tour de France już osiemnasty rok z rzędu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zespół serwisowy Skody odpowiada za flotę pojazdów wykorzystywanych przez kierownictwo oraz organizatorów Tour de France. Najważniejszy z nich to Skoda Enyaq iV, która w tym roku pełni rolę mobilnego centrum dowodzenia dyrektora wyścigu, Christiana Prudhomme’a. Mechanicy od rana pracują na pełnych obrotach. Rozbijają obóz na wyznaczonej przez organizatorów wyścigu stacji benzynowej i serwisują pojazdy aż do późnych godzin wieczornych.

18 lat z Tour de France

Zespół składa się z pięciu mechaników, dwóch blacharzy i jednego malarza oraz dwóch kierowców, którzy przewożą części zamienne. W skład grupy wchodzi także tłumacz, który pomaga serwisantom w kontakcie z francuskimi organizatorami Tour de France. Zgrany zespół współpracuje od kilku lat. Niektórzy mechanicy są zaangażowani w wyścig już osiemnasty raz z rzędu.

– To zajęcie, w które trzeba włożyć serce. Jestem usatysfakcjonowany, gdy widzę, że wszystko idzie dobrze, że moja drużyna czerpie radość ze swojej pracy i nie chce desperacko wrócić do hotelu. Osobiście wykonuję to zadanie od osiemnastu lat i zobaczycie mnie tu ponownie w przyszłym roku – mówi Radovan Beran, szef zespołu serwisowego Skody.

Specjalistyczne usługi

Skoda Enyaq iV w Tour de Francefot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV w Tour de France

Zespół serwisowy z reguły wykonuje te same usługi, które oferuje serwis samochodowy, jak np. naprawę uszkodzeń powypadkowych, wymianę szyb, kół itp. W przeciwieństwie do standardowego serwisu działa jednak pod dużą presją czasu i w niełatwych warunkach. Inaczej wygląda jednakże naprawa karoserii, która wykonywana jest w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu naruszyć lakier pojazdu.

– Staramy się wykonywać jak najmniej prac lakierniczych, ponieważ jest to praca, na którą potrzeba dużej przestrzeni, zabiera ona dużo czasu i wymaga użycia specjalistycznego sprzętu – wyjaśnia Radovan Beran.

Idealnie utrzymane pojazdy

Serwisanci dzielą samochody na kilka kategorii. Priorytetowo zajmują się modelem Enyaq iV, służącym dyrektorowi Tour de France za mobilne centrum dowodzenia oraz modele Superb iV używane przez komisarzy wyścigu. To pojazdy, których nie da się zastąpić. Są potrzebne w wyścigu i muszą być w idealnym stanie.

– Kiedyś kierowcy samochodów komisarzy wyścigu zaparkowali wieczorem na ulicy przed hotelem i ktoś rzucił w nie doniczkami. Spędziliśmy całą noc naprawiając pojazdy, aby rano były w idealnym stanie i mogły posłużyć przy kolejnym etapie Tour de France – wspomina z uśmiechem szef zespołu serwisowego Skody.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

„Sportowo-użyteczny” samochód – w skrócie SUV – musi łączyć w sobie cechy różnych modeli. Z jednej strony powinien zapewniać komfort i użyteczność, z drugiej – być również gotowy na dynamiczne wyzwania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>