[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda produkuje maseczki zamiast prototypów

Podobnie jak wielu innych producentów samochodów, również Skoda zaangażowała się w walkę z koronawirusem. Zamiast prototypów, producent wytwarza teraz specjalistyczne maseczki.

2020-04-02
Skoda produkuje maseczki Skoda produkuje maseczki

Zaawansowany sprzęt Skody, który na co dzień wykorzystywany jest do opracowywania najnowszych prototypów aut, służy obecnie w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Skoda Auto wykorzystuje swoje nowoczesne drukarki 3D do produkcji specjalistycznych masek z filtrem FFP3 dla personelu medycznego. Marka wspiera w ten sposób pracowników ochrony zdrowia w Czechach. Skoda Auto działa również charytatywnie i udostępnia swoją flotę samochodów oraz elektrycznych skuterów.

Profesjonalna maska wielokrotnego użytku z filtrem FFP3 pomaga chronić użytkowników przed zarażeniem koronawirusem i jest przeznaczona dla lekarzy oraz personelu medycznego. Projekt maski został opracowany przez Czeski Instytut Informatyki, Robotyki i Cybernetyki (CIIRC) oraz Politechnikę Czeską w Pradze. Cały proces, od opracowania koncepcji do certyfikacji i uruchomienia produkcji, trwał zaledwie tydzień.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Projekt maski o nazwie CIIRC RP95-3D został udostępniony za darmo i może być zrealizowany przez każdą firmę, która dysponuje jednym z trzech rodzajów drukarek 3D Multi Jet Fusion. Skoda jest jednym z niewielu właścicieli sprzętu tego typu w Czechach, w związku z czym aktywnie zaangażowała się w produkcję.

- Wydruk jednej partii zajmuje szesnaście godzin, po czym następuje faza chłodzenia, która trwa mniej więcej tyle samo czasu. Cały proces produkcji jest zoptymalizowany, tak by w jednej partii powstało 60 identycznych masek. Ta powtarzalność jest niezwykle ważna, ponieważ tylko maska ​​wykonana w ten sposób kwalifikuje się do certyfikacji - mówi Martin Sova, koordynator produkcji tworzyw sztucznych w centrum kompetencyjnym druku 3D Skody.

Drukowane zestawy składają się z czterech części: maski głównej, zaślepek, adaptera mocowania wkładu filtra i pokryw wydechowych. Części są wysyłane do firmy 3Dees, która zbiera komponenty od wszystkich dostawców i dba o ostateczny montaż.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Gotowy produkt ochrony osobistej, który można wielokrotnie używać i dezynfekować, a którego filtry zachowują właściwości przez tydzień, są wysyłane do Ministerstwa Zdrowia, które zarządza ich dystrybucją. Skoda będzie drukować maski z filtrem tak długo jak będą one potrzebne.

Samochody i skutery na pomoc

Produkcja profesjonalnych masek z filtrem to niejedyna pomoc, jaką oferuje marka. Producent wspiera też organizacje charytatywne, m.in.: udostępniając flotę ponad 200 samochodów wykorzystywanych na co dzień w ramach platformy car sharingu HoppyGo i 150 skuterów elektrycznych z platformy BeRider. Pojazdy są wykorzystywane przez Caritas, ADRA, Czerwony Krzyż i fundację Sue Ryder do dostarczania lekarstw i żywności dla ponad 20 miast.

Zobacz także:

Skoda przeznaczyła już ponad 10 milionów koron czeskich na pomoc tym, których pandemia dotyka najdotkliwiej. Środki zostały przekazane do ośrodków opieki społecznej oraz na zapewnienie żywności i produktów codziennego użytku osobom starszym i najbardziej potrzebującym.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>