REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda projektuje trofea dla zwycięzców Tour de France

Projektanci Skoda Design po raz kolejny stworzyli trofea dla zwycięzców wyścigu kolarskiego Tour de France.

2019-07-23
Puchar dla zwycięzcy Tour de France projektu Skody Puchar dla zwycięzcy Tour de France projektu Skody

Zawodnicy tegorocznego Tour de France przekroczą linię mety 28 lipca na Polach Elizejskich. Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi już po raz 8. przez Designerów Skody. Kryształowe puchary zostaną wręczone przez Alain’a Favey’a, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.

106. edycja legendarnego wyścigu wystartowała 6 lipca z Brukseli w Belgii. Kolarze po przejechaniu 3640 kilometrów podzielonych na 28 etapów, przekroczą linię mety 28 lipca na paryskich Polach Elizejskich. Skoda od 16 lat jest oficjalnym głównym sponsorem Tour de France dodatkowo zapewniając flotę samochodową dla całej obsługi wydarzenia. Od 2011 roku projektanci Skody odpowiadają też za opracowanie i stworzenie unikatowych nagród dla zwycięzców.

- Tegoroczne trofea dla zwycięzcy Tour de France charakteryzują się jednym z najbardziej tradycyjnych i znanych czeskich szlifów szklanych, zwanych „Spitzstein”. Małe, regularne formy w kształcie piramid tworzą precyzyjny wzór dający wrażenie trójwymiaru. Zinterpretowaliśmy to klasyczne zdobienie, nadając mu nową dynamikę, która znajduje również odzwierciedlenie w kształcie trofeum – wyjaśnia Peter Olah, projektant Skoda Design.

Elegancka sylwetka kryształowych trofeów produkowanych przez czeską firmę Lasvit we współpracy z projektantem Skoda Auto, Peterem Olahem, stała się znakiem rozpoznawczym Tour de France.

Zobacz także: Lotus Evija - najmocniejszy hipersamochód świata

Skoda Superb facelift 2019 - reflektory Full LED matrix Skoda Superb facelift 2019 - reflektory Full LED matrix

Każdego roku Designerzy Skody realizują swoje inspiracje na szklanych powierzchniach. W tym roku 60-centymetrowe, ważące 4 kilogramy, arcydzieła sztuki szklarskiej oddają hołd tradycyjnej technice szlifowania szkła. Produkcja każdego pucharu trwa trzy dni.

Projektanci Skody kładą olbrzymi nacisk na proporcje, odpowiednie prowadzenie linii oraz precyzję wykonania, co widoczne jest nie tylko w realizacjach dla Tour de France, ale przede wszystkim w Designie każdego modelu marki.

Najlepszymi tego przykładami są niedawny face lifting rodziny Superb, nowy kompakt Scala, wyróżniony nagrodą Red Dot Design czy uzupełniający gamę SUV-ów Kamiq ze swoją dynamiczną, nowoczesną sylwetką.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>