Skoda rozwija usługi connectivity - od Nokii do Alexy
Skoda przykłada dużą wagę do usług łączności i zastosowania nowoczesnych technologii w swoich autach. Zobaczmy, jak to się rozwijało.

Usługi z zakresu connectivity stanowią obecnie jeden z głównych filarów rozwoju samochodów. W tej chwili dla kierowców równie ważny co moc silnika okazuje się być stopień zintegrowania smarfona z samochodem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Skoda od lat poszerza zakres oferowanych funkcjonalności w tym zakresie.
2000: zestaw głośnomówiący
Po pojawieniu się telefonów komórkowych wyzwaniem stało się znalezienie sposobu na zachowanie bezpieczeństwa w trakcie jazdy przy jednoczesnym prowadzeniu rozmowy przez telefon. Pionierami wśród innowacji w tym zakresie stały się zatem zestawy głośnomówiące, które Skoda wprowadziła do swoich samochodów w 2000 r.
Aby skorzystać z funkcjonalności, należało za pośrednictwem kabla podłączyć telefon umieszczony na specjalnym statywie do jednostki głównej. Zestawy głośnomówiące zostały zaprojektowane dla modelu Nokia 6210i i pojawiły się wraz z pierwszą generacją Skody Octavia po face liftingu.