REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda rusza z produkcją hybryd plug-in

Skoda rozpoczęła produkcję komponentów do aut hybrydowych typu plug-in. Pierwszym modelem z tym rodzajem napędu będzie Superb iV.

2019-09-17
Skoda Superb iV Skoda Superb iV

Skoda rozpoczęła w fabryce w Mladá Boleslav produkcję wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych do samochodów hybrydowych typu plug-in, opartych na platformie MQB z Grupy Volkswagena.

Aktualna zdolność produkcyjna zakładów Skody w tym obszarze wynosi 150 000 sztuk rocznie i zostanie zwiększona w najbliższych latach. Skoda przeznaczyła dotychczas już ponad 25 mln euro na przystosowanie fabryki w Mladá Boleslav do produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

- W listopadzie 2017 r. grupa Volkswagen zleciła firmie Skoda produkcję komponentów elektrycznych do samochodów hybrydowych typu plug-in, tym samym obdarzając nas ogromnym zaufaniem. Akumulatory wysokonapięciowe wykonane w Mladá Boleslav są dowodem naszej wyjątkowej wiedzy technicznej i rezultatem doskonałej pracy zespołowej wszystkich zaangażowanych w projekt pracowników Skody – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda AUTO ds. produkcji i logistyki.

Wysokonapięciowe akumulatory z fabryki w Mladá Boleslav znajdą swoje zastosowanie w hybrydach typu plug-in grupy Volkswagen opartych na platformie MQB, m.in.: w modelu Superb iV, którego produkcja rozpocznie się we wrześniu w Kvasinach.

Skoda zainwestowała dotychczas 25,3 mln euro w linie produkcyjne przystosowane do wytwarzania akumulatorów wysokiego napięcia, a przygotowania fabryki w Mladá Boleslav do produkcji komponentów elektrycznych rozpoczęły się dwa lata temu. W ciągu najbliższych kilku lat Skoda zwiększy swoją zdolność produkcyjną wynoszącą obecnie 150 000 sztuk rocznie.

 

 

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Fabryka Skody w Mlada Boleslav Fabryka Skody w Mlada Boleslav

- Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych, która jest bardzo trudna technologicznie, jest ważnym krokiem w kierunku elektromobilności. Będziemy dalej rozszerzać produkcję komponentów elektrycznych oraz poszerzać wymaganą do tego wiedzę specjalistyczną. W ramach współpracy w grupie Volkswagen korzystamy z wymiany informacji między ekspertami na tematy związane z elektryfikacją samochodów, rozpoczynając od produkcji ogniw, a na recyklingu akumulatorów kończąc – komentuje Christian Bleiel, dyrektor ds. Produkcji komponentów w Skoda AUTO.

Przy produkcji komponentów elektrycznych pracuje około 200 specjalistów wspieranych przez roboty, w tym 13 robotów KUKA o udźwigu od 210 do 500 kg. Ich zadaniem jest transport szczególnie ciężkich lub nieporęcznych elementów, np.: modułów akumulatorowych na linię montażową lub ładowanie gotowych akumulatorów na palety.

Akumulatory są nie tylko montowane na linii produkcyjnej, ale także testowane i ładowane przed zainstalowaniem w pojazdach. Ogniwa oraz moduły, czyli podstawowe elementy akumulatorów trakcyjnych, Skoda pozyskuje od dostawców.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

Skoda Superb iV Skoda Superb iV, fot. Michał Szymaczek

Przygotowując się do produkcji akumulatorów wysokiego napięcia, Skoda pracowała nie tylko nad nowymi technologiami produkcyjnymi, ale także nad innymi zagadnieniami związanymi z elektromobilnością, w tym bezpieczeństwem pracy, zapobieganiem pożarom, zapewnieniem jakości i logistyką.

Praca na linii montażowej wysokiego napięcia wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa, a wiele części elektronicznych jest bardzo wrażliwych na wyładowania elektrostatyczne. Skoda wprowadziła także zmiany w swoim magazynie dystrybucyjnym by zwiększyć jego możliwości przechowywania dużej liczby ciężkich akumulatorów.

Ponadto wprowadzono specyficzne dla elektryczności środki przeciwpożarowe i środki ostrożności dotyczące postępowania z uszkodzonymi akumulatorami.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>