[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda sprzedała ponad milion pojazdów z napędem 4x4

Skoda dostarczyła klientom już ponad milion samochodów wyposażonych w napęd czterech kół. Oferowany jest on od 1999 roku.

2020-03-27
Skoda z napędem 4x4 Skoda z napędem 4x4

Nowoczesne napędy na cztery koła są wykorzystywane w samochodach marki Skoda od 1999 roku, kiedy na rynek wprowadzono model Octavia Combi 4x4. Od tego czasu cieszą się one wśród klientów ogromną popularnością.

Piąta generacja technologii napędu 4x4, oparta na elektronicznym wielopłytkowym sprzęgle hydraulicznym, działa w pełni automatycznie, jest ekonomiczna i wydajna, szczególnie na mokrych i zaśnieżonych drogach oraz bezdrożach. Ponadto, zmienny rozkład mocy pomiędzy poszczególne koła pojazdu zwiększa bezpieczeństwo i poprawia osiągi podczas jazdy o każdej porze roku i w każdym terenie.

Od wprowadzenia na rynek w 1999 roku pierwszego modelu z napędem na cztery koła Skoda dostarczyła ponad milion takich pojazdów. W samym 2019 roku firma wyprodukowała ponad 157 000 pojazdów z napędem 4x4 w modelach: Octavia, Superb, Karoq i Kodiaq. Spośród tych aut największym zainteresowaniem cieszy się Skoda Kodiaq 4x4, którą wybrało aż 60 proc. klientów decydujących się na zakup samochodu z napędem na obie osie.

Skoda 4x4 – napęd na każą porę roku

Napęd na cztery koła to dobre rozwiązanie nie tylko w przypadku przemieszczania się po wymagających nawierzchniach, takich jak żwir, błoto czy ośnieżone drogi. W nowoczesnej wersji oferowanej przez Skodę zwiększa on również poziom bezpieczeństwa podczas jazdy po suchym asfalcie zapewniając zwiększoną trakcję i stabilność jazdy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jeśli jedno z kół straci przyczepność podczas jazdy po asfaltowej nawierzchni, wielopłytkowe sprzęgło hydrauliczne sterowane elektronicznie przekaże automatycznie w ciągu kilku milisekund część momentu obrotowego na koła, które mają lepszą przyczepność. Dzięki temu napęd zostaje utrzymany, a moc przekazana tak, aby zachować jak największe bezpieczeństwo i płynność jazdy bez konieczności wykonywania przez kierowcę jakichkolwiek dodatkowych czynności.

Skoda 4x4 - szybka elektroniczna jednostka sterująca

System napędu na cztery koła Skody jest połączony z najważniejszymi systemami wspomagania kierowcy, takimi jak ABS, ESC (elektroniczny system stabilizacji tory jazdy), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) i jej rozszerzeniem XDS +. Dzięki temu elektroniczna jednostka sterująca może w ciągu milisekund reagować na zmieniające się warunki jazdy i niebezpieczne sytuacje, na przykład podczas jazdy po powierzchniach o zmiennej przyczepności.

Elektroniczna jednostka sterująca posiada zdolność selektywnego sterowania poszczególnymi kołami. Dzięki temu pojazd stabilnie utrzymuje się na drodze. Gdy obciążenie przenosi się z koła wewnętrznego, pewien procent momentu obrotowego jest przenoszony na koło przeciwne, aby ustabilizować pojazd.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Technologia 4×4 firmy Skoda wspiera również systemy dynamicznej kontroli pojazdu, aby zapewnić bezpieczne i płynne prowadzenie na suchych, mokrych lub śliskich nawierzchniach. Napęd 4x4 oferuje również większą przyczepność podczas jazdy i ruszania na wzniesieniach. Podczas jazdy w ekstremalnie trudnych warunkach potrafi przekazać nawet do 85% momentu obrotowego na poszczególne koło, co powoduje, że kierowca nawet nie odczuje problemów z przyczepnością kół do nawierzchni.

Skoda 4x4 - ekonomiczna jazda z napędem na cztery koła

Głównym elementem napędu na cztery koła w samochodach marki Skoda jest elektroniczne wielopłytkowe sprzęgło hydrauliczne. To układ kontrolujący stałe wytwarzanie mocy pomiędzy przednią i tylną osią pojazdu. W normalnych warunkach jezdnych napęd kierowany jest w zdecydowanym stopniu (96%) na przednie koła co ma zmniejszyć zużycie paliwa podczas normalnej jazdy.

W razie potrzeby, w zależności od zmieniających się warunków drogowych, ciśnienie oleju podnosi się, wywiera nacisk na hamulec tarczowy i kieruje strumień mocy na tylną oś pojazdu. Elektroniczna jednostka sterująca umożliwia automatyczną interwencję nawet przy minimalnych zmianach prędkości pomiędzy kołami samochodu.

Zobacz także:

Rejestrowane i przetwarzane są także informacje na temat prędkości obrotowej silnika, położenia pedału gazu, prędkości koła, kąta skrętu, przyspieszenia bocznego i przedniego. Napęd 4×4 jest dodatkowo bardzo wydajny i podczas gwałtownego startu potrafi przenieś nawet 90% momentu obrotowego na tylną oś, żeby przyspieszenie było jak najbardziej efektywne.

Skoda 4x4 popularna na całym świecie

W ostatnich latach Skoda konsekwentnie rozszerza swoją ofertę pojazdów z napędem na cztery koła. Warianty modeli 4x4 w istotny sposób przyczyniają się do sukcesu marki. Coraz więcej modeli posiada napęd tego typu. Obecnie dostępne z napędem 4x4 są to dwa SUV-y Karoq i Kodiaq, jak również różne warianty najnowszych generacji modeli Octavia oraz Superb.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>