REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda wyprodukowała 100 tys. akumulatorów do hybryd plug-in

W głównej fabryce Skody w Mladá Boleslav powstał 100-tysięczny akumulator trakcyjny wysokiego napięcia do modeli z napędem hybrydowym typu plug-in.

2021-02-15
Skoda Octavia RS iV materiały prasowe
Skoda Octavia RS iV

Marka Skoda zainwestowała dotychczas 25,3 mln euro w linie produkcyjne przystosowane do ich wytwarzania. Powierzchnia ok. 2000 m kw. jest obecnie wykorzystywana nie tylko do produkcji akumulatorów trakcyjnych wysokiego napięcia dla modeli Skody, ale także do innych aut typu PHEV Grupy Volkswagen. Linia produkcyjna wyposażona jest w najnowocześniejsze urządzenia do kompleksowego testowania akumulatorów w celu zapewnienia najwyższych możliwych standardów bezpieczeństwa i jakości.

- Wyprodukowaliśmy już 100 000 wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych. Ten sukces jest świadectwem wysokiego poziomu wiedzy inżynieryjnej naszego zespołu, a także znaczenia naszej produkcji komponentów w ramach Grupy Volkswagen: akumulatory te wykorzystywane są nie tylko w modelach Superb iV, Octavia iV oraz Octavia RS iV, ale również w samochodach innych marek Grupy Volkswagen z napędem hybrydowym typu plug-in. Obecnie produkujemy prawie 800 akumulatorów dziennie – mówi Christian Bleiel, szef produkcji podzespołów w Skoda Auto.

Produkcja wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych w fabryce w Mladá Boleslav rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku i od tego czasu jest stopniowo zwiększana. Wytworzenie akumulatora trwa około dwóch godzin, podczas których przechodzi on przez 66 różnych stacji roboczych. Co 88 sekund z linii produkcyjnej w głównej fabryce zjeżdża akumulator do modeli opartych na platformie MQB z hybrydowym układem napędowym typu plug-in.

Na każdej zmianie 58 pracowników pracuje na powierzchni około 2000 m². Ciężkie lub nieporęczne komponenty o wadze od 210 do 500 kg są obsługiwane przez 13 robotów. Zajmują się one przenoszeniem modułów akumulatorowych na linię produkcyjną lub ładowaniem gotowych akumulatorów na palety.

Skoda Octavia RS iVFot. Skoda

Wysoki standard bezpieczeństwa i jakości

Na linii produkcyjnej poszczególne moduły składające się na akumulator są przetwarzane oddzielnie. Akumulatory wyposażone są w specjalną folię przewodzącą ciepło, która odprowadza wysoką temperaturę i pomaga chłodzić zmontowany system akumulatorów. Ponadto zanim moduły zostaną połączone w solidnej aluminiowej obudowie pomiędzy nie dodawany jest płyn chłodzący. Gotowy akumulator, oprócz elektroniki, wyposażony jest także we wszystkie niezbędne uszczelki, wsporniki i inne elementy.

Akumulatory są poddawane wszechstronnym testom przed zainstalowaniem. Obejmują one sprawdzenie obwodu chłodzenia i kontrolę szczelności. Aby zapewnić niezawodność procesu, raz na jakiś czas wśród testowanych akumulatorów pojawia się inaczej wyglądająca jednostka. Jej celem jest sprawdzenie, czy aparat do badania szczelności działa prawidłowo. Następnie akumulator przechodzi testy elektryczne na 13 stanowiskach. Obejmują one na przykład współdziałanie elementów wysokiego i niskiego napięcia, a także test izolacji elektrycznej. Wreszcie, każdy system akumulatorów jest ładowany do części swojej maksymalnej pojemności.

Skoda przykłada także wagę do ciągłego podnoszenia poziomu kompetencji swoich pracowników i partnerów. Programy szkoleniowe dotyczące elektromobilności ukończyło już ponad 16 000 osób zatrudnionych w Skodzie lub u podwykonawców producenta. Tylko w ciągu najbliższych dwóch lat Skoda Auto zainwestuje 45 milionów euro w dalsze szkolenia zawodowe i rozwój zawodowy swoich pracowników.

Producent stopniowo elektryfikuje gamę swoich modeli i do 2025 roku zainwestuje 1,3 miliarda euro w produkcję akumulatorów i samochodów z napędem częściowo oraz całkowicie elektrycznym.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

Skoda Octavia występuje w wielu wersjach różniących się poziomem wyposażenia i stylizacją, a nowa odmiana Scout jest najbardziej wszechstronną z nich – auto jest dynamiczne, bogato wyposażone i ma zdolności do jazdy poza asfaltem. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

Elektryczny SUV Skody może występować w kilku wersjach różniących się stylizacją wnętrza – ich kolory i wzornictwo nawiązują do popularnych nurtów w wykończeniu wnętrza domu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

Skoda Octavia RS po raz pierwszy oferowana jest w takiej wielu odmianach. Najciekawszą z nich jest wersja hybrydowa z układem napędowym o mocy 245 KM. czytaj dalej >>