REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda wyprodukowała 3 miliony silników EA211

W czerwcu 2020 roku w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów Skoda i innych marek z Grupy Volkswagen.

2020-07-08
Silnik benzynowy EA211 Skody Silnik benzynowy EA211 Skody

Pierwszy egzemplarz popularnego silnika EA211 zjechał z linii produkcyjnej w 2012 roku. Obecnie około 800 pracowników wytwarza trzy- i czterocylindrowe warianty o pojemnościach od 1,0 do 1,6 litra. Czeska marka może poszczycić się długą historią produkcji komponentów samochodowych - pierwszy silnik powstał 1899 roku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

– Ponad 120-letnia tradycja tworzenia niezawodnych i innowacyjnych silników świadczy o tym, że Skoda to jedna z marek posiadających najdłuższą historię produkcji silników w światowym przemyśle motoryzacyjnym – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki. – Dzięki temu wytworzenie trzech milionów egzemplarzy EA211 stanowi dla nas szczególne osiągnięcie. To dowód na to, ile nasze komponenty znaczą dla Grupy Volkswagen. Ten sukces jest wynikiem ogromnego wysiłku włożonego w pracę przez cały zespół – dodaje Oeljeklaus.

Obecnie w fabryce w Mladá Boleslav, ze względu na wprowadzenie środków bezpieczeństwa związanych z pandemią, dzienna liczba produkowanych silników została zredukowana z 2400 do 1900 sztuk. Pracownicy zajmują się produkcją nowoczesnych trzycylindrowych i czterocylindrowych silników w czterech różnych wersjach.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda wytwarza trzycylindrowe silniki o pojemności 1,0 MPI i mocy:

  • 44 kW (60 KM),
  • 55 kW (75 KM),
  • 59 kW (80 KM).

W przypadku 1.0 MPI EVO oraz 1.0 TSI dostępnych jest kilka wielkości mocy:

  • 70 kW (95 KM),
  • 81 kW (110 KM),
  • 85 kW (115 KM).

Czterocylindrowe warianty silnika EA211 obejmują też 1.4 TSI o mocy:

  • 94 kW (128 KM),
  • 110 kW (150 PS).

Jest jeszcze jednostka 1.6 MPI o mocy 81 kW (110 KM).

Silniki są montowane w 13 modelach samochodów różnych marek Grupy Volkswagen na całym świecie. Oprócz modeli Skody takich jak: Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq i Kodiaq jednostka spalinowa EA211 produkowana w Mladá Boleslav znajduje zastosowanie w modelach marek Volkswagen oraz Seat.

Ważną rolę w koncernie Volkswagen odgrywa również fabryka komponentów Skoda Auto w miejscowości Vrchlabí, gdzie produkowana jest m.in. dwusprzęgłowa 7-biegowa przekładnia DSG DQ200, stosowana w samochodach Skoda i innych pojazdach należących do Grupy Volkswagen. Na nowoczesnej linii produkcyjnej powstaje 2200 sztuk przekładni DSG dziennie, a do listopada 2019 w Vrchlabí wytworzono łącznie 3 miliony egzemplarzy skrzyń biegów.

121 lat produkcji silników

Historia silników produkowanych w Mladá Boleslav sięga 1899 roku. Zaledwie cztery lata po założeniu firmy produkującej rowery Václav Laurin i Václav Klement zaprezentowali bicykl wyposażony w jednocylindrowy silnik pomocniczy o mocach 1,25 oraz 1,75 KM. W 1905 roku spółka Laurin & Klement opracowała Voiturette A – swój pierwszy samochód posiadający chłodzony wodą silnik o mocy 7 KM i pojemności 1100 cm3.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>