Skoda wyprodukowała w 2020 roku 750 tys. aut w Czechach
Pomimo przeszło miesięcznej przerwy, fabryki Skody w Czechach wyprodukowały w 2020 roku ponad 750 tys. samochodów. Królową jest oczywiście Octavia.

Pandemia COVID-19 wpłynęła na dane produkcyjne z czeskich fabryk Skody, jednak mimo 39-dniowej przerwy, z linii produkcyjnych w fabrykach w Mladá Boleslav i Kvasinach zjechało ponad 750 000 pojazdów. Liderem okazał się model Octavia, którego wyprodukowano 187 000 egzemplarzy. Pod koniec listopada na innowacyjnej linii montażowej w Mladá Boleslav rozpoczęła się seryjna produkcja w pełni elektrycznego modelu Enyaq iV. Ponadto marka produkowała silniki, osie, nadwozia, a także skrzynie biegów i wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne. W ubiegłym roku Skoda uruchomiła również liczne projekty mające na celu unowocześnienie procesów produkcyjnych.
– W związku z pandemią COVID-19 i koniecznym 39-dniowym zamknięciem naszych fabryk, przez ostatni rok działaliśmy w niezwykle trudnych warunkach. Niemniej jednak udało nam się wyprodukować 753 013 pojazdów w czeskich fabrykach. To efekt intensywnej pracy całego zespołu. Ponadto, zgodnie z harmonogramem, w naszym głównym zakładzie w Mladá Boleslav uruchomiono produkcję modelu Enyaq iV. Na specjalnej linii montażowej produkujemy obok siebie pojazdy w oparciu o modułową platformę MEB oraz o platformę MQB. To jedyna tego typu koncepcja na skalę całej Grupy Volkswagen – wyjaśnia Dr Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.
350 modeli Enyaq iV dziennie
W fabryce w Mladá Boleslav Skoda wyprodukowała łącznie około 480 000 modeli Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Karoq i Enyaq iV. Najwięcej egzemplarzy, bo aż 187 000 sztuk, powstało modelu Octavia. Ponadto w ubiegłym roku marka wyprodukowała 411 000 silników, 383 000 manualnych skrzyń biegów typu MQ 200 i MQ 100, 76 000 wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych i 1 511 000 osi. Skoda zainwestowała 32 miliony euro w rozpoczętą pod koniec listopada produkcję nowego modelu Enyaq iV. Każdego dnia linia montażowa w pełni elastyczny sposób będzie produkować od 250 do 350 sztuk całkowicie elektrycznego SUV-a. Skoda zainwestowała także około 29 milionów euro w nową linię technologiczną do powlekania ultra cienką warstwą plazmy cylindrów stosowanych w nowych trzycylindrowych silnikach EVO z serii EA211.