[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Systemy bezpieczeństwa Skody – co oznaczają ich nazwy?

Wakacyjne wycieczki często oznaczają konieczność pokonania nawet kilku tysięcy kilometrów po nieznanych drogach. W dzisiejszych czasach kierowcy nie są zdani wyłącznie na siebie – mogą liczyć na wsparcie systemów asystujących i nowoczesnych aplikacji. Na przykładzie systemów Skody wyjaśniamy, co oznaczają ich nazwy.

2018-07-11
Systemy bezpieczeństwa Systemy bezpieczeństwa

Modele Skody znane są ze sprytnych rozwiązań, projektowanych pod hasłem „Simply Clever”. Rekordowej pojemności bagażnik w Skodzie Superb, czy przesuwne i regulowane fotele w modelu Karoq są dużym udogodnieniem podczas pakowania wakacyjnego bagażu.

Nowe modele Skody w większości dostępne są z zaawansowanymi systemami wspierającymi bezpieczeństwo i komfort. Dla pasażerów to dodatkowa gwarancja ochrony przed niebezpiecznymi sytuacjami, dla kierowcy – realne wsparcie elektroniki, która czasami potrafi „widzieć” więcej niż człowiek.

Poszczególne systemy tworzą kompleksowy ekosystem bezpieczeństwa, który wspiera kierowcę podczas jazdy na dalekich trasach:

FRONT ASSIST

Aktywuje hamulce w razie zagrożenia kolizją polegającą na uderzeniu w poprzedzający pojazd bądź potrąceniu pieszego. Nieoceniony zwłaszcza w mieście, gdy kierowca zagapi się w korku lub zacznie hamować zbyt późno.

FRONT ASSIST ma jeszcze jedną przydatną funkcję: wyświetla na zestawie wskaźników ikonę o zbyt małym odstępie od innego auta. Utrzymanie odpowiedniej odległości ma kluczowe znaczenie dla płynnej, bezpiecznej jazdy – szczególnie podczas przemieszczania się drogami szybkiego ruchu.

BLIND SPOT DETECT

Informuje kierowcę o pojazdach znajdujących się w tzw. martwym polu i wspomaga go w ten sposób podczas zmiany pasa ruchu. Dwa czujniki znajdujące się w dolnej części tylnego zderzaka nieustannie monitorują obszar po bokach do 20m za autem. Czujniki reagują nawet na szybko przejeżdżające motocykle lub wyjątkowo niskie samochody, np. roadstery, których kierowca może nie zdążyć zauważyć w lusterku.

REAR TRAFFIC ALERT

Podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego rozpoznaje pojazdy zbliżające się z boku i ostrzega o nich sygnałem dźwiękowym. Przydatny szczególnie wtedy, gdy tylne siedzenia zajmują pasażerowie, a bagażnik jest załadowany ponad poziom rolety. Czujniki systemu „widzą” więcej niż kamera cofania. W razie potrzeby, jeśli kierowca nie zareaguje i zaistnieje ryzyko kolizji, REAR TRAFFIC ALERT nawet zainicjować automatyczne hamowanie.

LANE ASSIST (Asystent pasa ruchu)

Rozpoznaje niezamierzoną zmianę pasa ruchu, która może zdradzać np. zmęczenie lub roztargnienie kierowcy. Działa od prędkości 65 km/h, jeśli kierowca nie użyje kierunkowskazu. Najpierw wyświetla komunikat, a następnie rozpoczyna delikatną korektę kierownicą. Asystent pełni też funkcję wsparcia kierowcy w utrzymaniu pasa ruchu – subtelnymi ruchami pomaga utrzymać właściwy tor jazdy. Wydatnie zmniejsza w ten sposób obciążenie długotrwałą jazdą autostradową.

ADAPTIVE CRUISE CONTROL (Aktywny tempomat)

Pozwala automatycznie utrzymywać zadaną prędkość, a w razie napotkania pojazdu, który porusza się wolniej, uruchamia hamulce w celu zachowania bezpiecznego odstępu. Gdy pas się „zwolni”, automatycznie przyspieszy w celu powrotu do poprzedniej prędkości.

TRAVEL ASSIST (Rozpoznawanie znaków drogowych)

Odczytuje m.in. ograniczenia prędkości oraz zakazy wyprzedzania i informuje o nich na panelu wskaźników. Bierze pod uwagę również czasowe ograniczenia prędkości.

TRAFFIC JAM ASSIST

Połączenie aktywnego tempomatu i asystenta pasa ruchu. Zmniejsza obciążenie kierowcy w uciążliwych korkach na drogach szybkiego ruchu. Przy prędkościach poniżej ok. 60 km/h pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu, a jednocześnie zachowuje zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu.

Skoda CONNECT

Nie można zapominać o udogodnieniach w obszarze „connectivity”, jakie oferuje Skoda, w tym o funkcjonalnościach Skoda CONNECT. Pozwalają one na korzystanie z szeregu możliwości, która daje zintegrowanie samochodu ze smartfonem.

W przypadku nowych modeli Skody wiele systemów wspomagających kierowcę stanowi wyposażenie seryjne (np. FRONT ASSIST w Superbie oraz SUV-ach Karoq i Kodiaq). Co istotne, systemy te swoją charakterystyką nie odbiegają od standardów obowiązujących w samochodach z segmentu premium – działają wyjątkowo płynnie i mało inwazyjnie, bez „atakowania” kierowcy nadmiarem komunikatów czy sygnałów.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>