[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

Wybór samochodu online – o co chodzi?

Przyjazd do salonu, oglądanie samochodu, rozmowa z ekspertem, konfiguracja modelu – wszystkie te czynności są zazwyczaj czasochłonne. Ale są nowe sposoby na wybór nowego samochodu i to bez wychodzenia z domu.

amis 2018-05-21
Wirtualny salon Wirtualny salon

W dobie internetu i wszechobecnego dostępu online wizytę w salonie samochodowym można ograniczyć do podpisania kilku dokumentów i odebrania kluczyków od skonfigurowanego wcześniej samochodu. Wybór modelu, jego konfigurację i dopasowanie do własnego gustu można wykonać przez internet. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z konfiguratora online – chociaż to żadna nowość – który pozwoli na spokojnie i bez pośpiechu, siedząc na kanapie czy w ogrodzie, zapoznać się z dostępnymi opcjami, wersjami wyposażenia itp. Dzięki temu zamówienie żadnej ważnej dla nas funkcji nie wyleci nam z głowy podczas konfigurowania auta w salonie.

Ale to tylko pierwszy i najprostszy ze sposobów na unowocześnienie zakupu samochodu. Coraz częściej pojawiają się różnego rodzaju usługi online, także w markach popularnych. Przyjrzymy się ofercie Skody, która oferuje aplikację korzystającą z rozszerzonej rzeczywistości i wirtualny salonu. Co to takiego?

Wirtualny salon Wirtualny salon

Wirtualny salon

Koncepcja wirtualnego salonu marki Skoda po raz pierwszy pojawiła się w Hiszpanii, następnie z sukcesem została wprowadzona w Wielkiej Brytanii i na innych rynkach – od kilku miesięcy ta usługa jest dostępna także w Polsce. Wirtualny salon polega na tym, że aby zapoznać się z samochodami Skody oraz ofertą marki nie trzeba wychodzi z domu, wystarczy laptop, tablet lub smartfon podłączone do internetu. To świetny sposób na zapoznanie się z gamą modelową marki nie tylko dla fanów nowych rozwiązań technicznych, ale także osób mieszkających daleko od najbliższego salonu lub tych, które nie mają czasu, aby pojawić się w salonie osobiście.

Wystarczy wejść na stronę wirtualnego salonu Skody (www.skoda-auto.pl/twoja-skoda/wirtualny-salon), wypełnić formularz i podać swój numer telefonu. Doradca klienta oddzwoni do Ciebie i rozpocznie się „zwiedzanie” salonu. Podczas połączenie indywidualnego telefonicznie rozmawiasz z doradcą i widzisz go na ekranie komputera (on nie widzi Ciebie) – znajduje się on w specjalnej strefie wraz z najnowszymi samochodami marki. Może on opowiedzieć Ci o samochodach i doradzić co wybrać, a także przesłać dodatkowe materiały, jak zdjęcia, wideo lub cenniki, które od razu zobaczysz i będziesz mógł z nim omówić.

Wirtualny salon Wirtualny salon

Kolejną opcją jest skorzystanie z czatu wieloosobowego – nawet kilkudziesięcioosobowa grupa widzi doradcę i w czasie rzeczywistym zadaje mu pytania. Doradca widzi je w ciągu kilku sekund i szczegółowo na nie odpowiada. Detal po detalu pokazuje samochód i opowiada o nim tak, aby klienci dowiedzieli się wszystkiego o interesującym ich modelu. Podczas tego czatu w każdej chwili możesz poprosić o rozpoczęcie rozmowy indywidualnej, aby omówić szczegóły. Początkowo oferta wirtualnego salonu będzie zawierała prezentacje dwóch nowych SUV-ów marki – Karoqa i Kodiaqa.

W trakcie takich rozmów klient zapozna się z samochodami i znacząco zbliży do podjęcia decyzji o zakupie, ale także może umówić się na spotkanie w salonie w celu sfinalizowania zakupu, dopasowania szczegółów finansowania lub wykonania jazdy próbnej.

Wirtualny salon Wirtualny salon

Aplikacja Skoda AR

Kojarzycie grę Pokemon Go? Zawładnęła ona światem smartfonów kilka lat temu i na ogromną skalę wypromowała aplikacje korzystające z rozszerzonej rzeczywistości. O co w tym chodzi? To programy na smartfona lub tablet, które korzystają z widoku z kamery naszego urządzenia i „nakładają” na rzeczywisty świat wirtualne elementy – dzięki temu można na ekranie widzieć Pokemona biegającego po trawniku sąsiada lub… stojącą przed naszym domem Skodę Karoq!

Wirtualny salon Wirtualny salon

Aplikacja nazywa się Skoda AR i można ją pobrać darmowo w sklepach Google i Apple. Za pośrednictwem aplikacji możemy skonfigurować swojego Karoqa – wybrać wersję wyposażenia, kolor lakieru, rodzaj obręczy kół itp. Różnica w porównaniu z innymi konfiguratorami jest taka, że możemy zobaczyć, jak będzie prezentował się ten samochód w prawdziwym miejscu. Wystarczy przykładowo nakierować obiektyw aparatu na wolne miejsce parkingowe, podjazd pod domem, górską drogę itp. żeby zobaczy stojącą w tym miejscy Skodę Karoq.

Wirtualny salon Wirtualny salon

Jak przystało na aplikacje tego typu możemy obejść samochód dookoła, bo wraz z przemieszczaniem się smartfona będzie zmieniał się obraz wyświetlany na smartfonie – zmieni się nie tylko tło, ale także położenie auta, więc będzie można zobaczyć pojazd z każdej strony i pod każdym kątem.

Wirtualny salon Wirtualny salon

To oczywiście gadżet, ale taki, który w bardzo zaawansowany sposób może nam pomóc wyobrazić sobie jak przed naszym domem będzie prezentowała się Skoda Karoq. Czy kolor lakieru będzie pasował do elewacji? Czy samochód wyróżni się wystarczająco stojąc na parkingu obok auta sąsiada? Czy wybrać futurystyczny czy bardziej spokojny wzór obręczy kół tak, żeby Karoq pasował do naszych preferencji? Wszystko to dostępne jest już po zainstalowaniu aplikacji. Takie czasy!