Od redaktora:

Roman Popkiewicz

Regularna porcja nowości, jazd i testów, a w tym numerze dodatkowo odpowiedź na pytanie, które zimowe opony są w tym sezonie najlepsze. Ale najciekawsze naszym zdaniem to...

Na przykład wrażenia z jazdy największą nowością Porsche – elektrycznym Taycanem. Jak wszystko w wypadku Porsche, nowy model ma oczywiście zamiar być najlepszym elektrycznym samochodem świata. Teraz pozostaje nam tylko dobrać się do niego w teście na polskich drogach.

Dla równowagi, zamieszczamy jednak raport z jazdy tak samo nowym, co bezczelnie spalinowym Ferrari F8 Tributo. Wygląda na to, że modele Ferrari z centralnie umieszczonym silnikiem V8 jeszcze długo będą miały się dobrze. Znacznie bliżej ziemi jest BMW serii 1 – to bardzo rzadki przykład auta, które pod względem konstrukcji nie ma prawie nic wspólnego z poprzednikiem. Z silnikiem w poprzek i napę- dem, za przeproszeniem, przednim, jest pierwszą taką Serią 1 w historii – i najciekawsze, że wychodzi mu to na dobre.

Natomiast gwoździem numeru jest nasz ekskluzywny wywiad z Robertem Kubicą. Wszyscy wiemy, że 2019 rok jest tylko taki, na jaki pozwala auto, a że auto jest tylko takie, jakie jest i wyraźnie lepsze się nie stanie, przebieg sezonu się dla Kubicy nie zmieni. Ciekawych tematów w rozmowie pojawia się jednak więcej, zwłaszcza takich, które dotyczą i wyścigów, i świata samochodów drogowych. To, co mówi Robert o podejściu do jeżdżenia bolidem Grand Prix jest fascynują- ce, podobnie jak sposób, w jaki opisuje różnice między prowadzeniem auta wyścigowego a rajdowego. I nie tylko.