Od redaktora:

Adam Majcherek

Moda na SUV-y nie maleje, ale na szczęście producenci wciąż mają odwagę, by tworzyć również inne, nietuzinkowe modele.

Od ponad dwóch lat w każ dym miesiącu kupujemy w Polsce więcej nowych - aut niż rok wcześniej. 2017 prawdopodobnie zakończył się najlepszym wynikiem od 17 lat, czyli od czasu, gdy w 2000 roku padł poprzedni rekord sprzedaży (do chwili zamknięcia wydania dane za pełny rok 2017 nie były jeszcze dostępne). Łyżką dziegciu w tej beczce miodu jest fakt, że spora część sprzedawanych samochodów jest wywożona za granicę (według szacunków Instytutu Samar ponad 10%), co oznacza, że kupowane są w Polsce, ale użytkowane gdzie indziej. Przełom roku to czas wyprzedaży, które dodatkowo kuszą klientów. W tym wydaniu piszemy, kiedy warto z nich korzystać. Oczywiście najszybciej rośnie sprzedaż SUV-ów i crossoverów, co wynika poniekąd z faktu, że oferta w tych segmentach z roku na rok jest coraz bogatsza i wciąż nie mija moda na takie samochody. Cieszy nas jednak, że koncerny motoryzacyjne nie przestawiły się zupełnie na produkcję SUV-ów i wciąż znajdują siły (a przede wszystkim interes) w konstruowaniu samochodów dostarczających emocje. Dlatego oprócz Dacii Duster, Forda Ecosporta, czy Skody Karoq opisujemy w tym wydaniu również takie cudeńka jak Alpine A110, Mercedes-AMG GT R, Porsche 911 GT3, czy produkowanego w limitowanej serii Seata Leona Cuprę R.