Imię i nazwisko: Bartosz Ryś
Wiek: 28 lat
Zawód: kierownik zespołu w korporacji IT
Miejsce zamieszkania: Wrocław
Liczba kilometrów przejeżdżanych rocznie: około 20 000
Wymagania: Samochód nie starszy niż 6-7-letni. Z dużym bagażnikiem i przestronnym wnętrzem. Najchętniej z silnikiem Diesla o mocy około 150 KM. Klimatyzacja mile widziana, nawigacja także, za to rodzaj skrzyni biegów nie ma znaczenia.
Cena maksymalna: 30-40 tys. zł
Przestrzeń i trwałość
Jeśli chodzi o konkretne marki, to na razie zrobiłem tylko wstępne rozeznanie. Za to na pewno wiem, jakie cechy powinien mieć mój nowy, chociaż używany samochód. Ponieważ gram w rugby, potrzebuję dużego bagażnika, żeby zmieścić sprzęt i to dla kilku osób, bo często na mecz czy trening zabieram kolegów. Treningi mam trzy razy w tygodniu na miejscu, we Wrocławiu, więc chociaż poszukuję raczej dużego auta, to nie aż tak dużego, żeby trudno nim było zaparkować. Za to dobrze, żeby krawężnik nie był dla niego przeszkodą. Dobrze też, żeby zawieszenie było trwałe, bo co drugi tydzień wyruszamy większą grupą na mecze, często daleko w Polskę, gdzie drogi bywają kiepskie. Na dalszych trasach lepiej spisze się diesel, bo mniej pali, tylko czy auto z dieslem nie jest droższe?
Zwykły kompakt mi nie wystarczy, poszukuję kombi albo vana z silnikiem o mocy 150-200 KM, żeby auto nie było zawalidrogą. Myślałem o modelach niemieckich, bo serwis i części są bardziej dostępne. Z „japończykami” nie mam doświadczeń.
Mój pierwszy kandydat to VW Touran. Podobno niemieckie auta nie mają duszy, ale są solidne. Jeździłem kiedyś Touranem – bardzo dobrze trzymał się drogi, jest przestronny, więc może go wybrać? Citroën C4 Grand Picasso – też dużo miejsca i ładne wnętrze, jak to w autach francuskich, tyle że opinie o nim są mieszane.Trzeci kandydat to Ford S-MAX – z 2-litrowym dieslem powinien być dynamiczny.

SKODA SUPERB COMBI - W tym aucie pasażerowie konkurują o to, kto usiądzie z tyłu – tak dużo jest tam miejsca i nad głową, i na nogi. W niepozornej Skodzie można się poczuć jak prezydent w vipowskiej limuzynie. Do tego Superb ma wielki bagażnik (633 litry pojemności), jest autem komfortowym i zadziwiająco zwinnym w zakrętach. No i jest to klasyczne kombi, a nie wysoki van. Egzemplarze w cenie 30-40 tys. zł mają przeważnie duże przebiegi (często są po leasingu).
Komentarze