[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Czym grozi zjawisko aquaplaningu

W skrócie – aquaplaning powstaje, gdy po wjechaniu w kałużę lub na mokrą nawierzchnię, bieżnik nie nadąża z „wypompowaniem” wody spod opony. Jak się bronić przed groźnymi skutkami aquaplaningu?  

Aquaplaning

Gdy dojdzie do aquaplaningu, woda zaczyna działać na opony jak niewidzialna poduszka hydrauliczna. Auto unosi się wtedy nawet na kilka milimetrów i zaczyna „płynąć”, nie mając kontaktu z podłożem, a kierowca nie jest w stanie korygować toru jazdy. Jak się zachować w takiej sytuacji? Nie kręcić kierownicą, utrzymać pedał gazu w neutralnej pozycji, zaczekać aż samochód pokona zalany fragment drogi i przyczepność wróci. W czasie deszczu trzeba starać się też brać koleiny z wodą między koła. Dobra opona przy prędkości 100 km/h musi odprowadzić co sekundę 28,2 litra wody.

Ryzyko aquaplaningu zwiększają opony w złym stanie, nieprawidłowe ciśnienie powietrza w nich, a także niewielka masa auta i nierówna droga. Im szybciej auto jedzie i im więcej jest wody na drodze, tym większa szansa, że w pewnym momencie zacznie ono płynąć. Ale wbrew pozorom wcale nie trzeba wielkiej kałuży, by wystąpił aquaplaning.

REKLAMA

A4 - Kartka o takim formacie równa się powierzchni, jaką cztery opony stykają się z asfaltem. Im szybciej jedziesz, tym powierzchnia jest mniejsza.  

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij