Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Downsizing w Fiacie przybiera na sile

W przyszłym roku do oferty włoskiego producenta trafi długo wyczekiwany silnik 0,9 litra wspierany przez turbosprężarkę i układ zmiennych faz rozrządu - Multiair. Silnik zadebiutuje w modelu 500.

Fiat twierdzi, że nowy silnik zapewni takie same osiągi jak większa, czterocylindrowa jednostka, przy czym zużycie paliwa i emisja CO2 będą niższe.
Dodatkowo silnik ma być 20 procent lżejszy i mniejszy gabarytowo od czterocylindrowej jednostki o podobnych parametrach.

Dwucylindrowiec z turbosprężarką będzie oferowany w wersjach o mocy 80 i 105 koni mechanicznych. Fiat zapowiada również wprowadzenie wersji bez turbiny, ale z systemem Multiair, o mocy 65 koni, wspomina także o planach wprowadzenia wersji napędzanej CNG.

W Europie nowe jednostki maja trafić pod maskę modeli 500, Panda I Punto EVO.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij