W przyszłym roku do oferty włoskiego producenta trafi długo wyczekiwany silnik 0,9 litra wspierany przez turbosprężarkę i układ zmiennych faz rozrządu - Multiair. Silnik zadebiutuje w modelu 500.
Fiat twierdzi, że nowy silnik zapewni takie same osiągi jak większa, czterocylindrowa jednostka, przy czym zużycie paliwa i emisja CO2 będą niższe.
Dodatkowo silnik ma być 20 procent lżejszy i mniejszy gabarytowo od czterocylindrowej jednostki o podobnych parametrach.
Dwucylindrowiec z turbosprężarką będzie oferowany w wersjach o mocy 80 i 105 koni mechanicznych. Fiat zapowiada również wprowadzenie wersji bez turbiny, ale z systemem Multiair, o mocy 65 koni, wspomina także o planach wprowadzenia wersji napędzanej CNG.
W Europie nowe jednostki maja trafić pod maskę modeli 500, Panda I Punto EVO.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-12-23 11:04:31
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?