[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ecodriving - kiedy jest szkodliwy

Staram się wykorzystywać technikę Ecodrivingu, ale słyszałam, że jazda na zbyt niskich obrotach niszczy silnik. Jak więc jeździć oszczędnie, żeby nie uszkodzić samochodu?

Używany Suzuki Swift Swifty produkowane w Japonii miały antenę z tyłu dachu, a te z Węgier z przodu. 5-drzwiowe nadwozie jest bardziej praktyczne niż 3-drzwiowe.

W nowoczesnych samochodach nie można uszkodzić silnika, jeżdżąc z niską prędkością obrotową. Za zbyt niskie obroty uznaje się te poniżej 1000/min, ale próba jazdy na tak niskich obrotach zawsze skończy się wyłączeniem silnika przez komputer. Najlepiej poruszać się utrzymując obroty w granicach 1500/ min – oszczędność paliwa będzie zadowalająca, a nie będziemy się martwić, że „podobno zniszczymy silnik”. Nie da się jeździć samochodem na obrotach szkodzących silnikowi, bo motory mają ogranicznik zarówno na szczycie, jak i na samym dole skali obrotomierza. Warto podkreślić, że to nie jazda z niskimi prędkościami obrotowymi, ale próba przyspieszenia z niskich obrotów może wpłynąć negatywnie na żywotność jednostki napędowej. Bez ryzyka możemy jechać 60 km/h na szóstym biegu, ale wciskanie w tym momencie gazu do dechy, czyli nadmierne obciążenie silnika, może zaszkodzić panewkom i tłokom. Jeśli samochód jest wyposażony we wskaźnik sugerujący, na którym biegu powinniśmy jechać – warto z niego korzystać. Stosując się do jego wskazań na pewno nie zaszkodzi to silnikowi auta. 

REKLAMA

Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto Škody

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij